Odbor za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta u srijedu je raspravljao o Smjernicama Europske komisije za borbu protiv plasiranja naizgled istih proizvoda različite kvalitete u novijim i starijim državama EU. U raspravi je sudjelovala i hrvatska zastupnica Biljana Borzan.
Europska komisija namjerava uložiti 2 milijuna eura u razvoj metodologije za usporedbu kvalitete proizvoda na zajedničkom tržištu. Također, nacionalnim vlastima su poslane tzv. Smjernice kako prepoznati slučajeve koji krše postojeću legislativu, predstavljeno je danas na Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta.
„Ovo je prvi dokument Europska komisija napravila na ovu temu. Postignuće je što se napokon počelo konstruktivno djelovati. Nažalost, Smjernice su nedovoljno ambiciozne. Uz to, i dalje se forsiraju razlike samo kod hrane, a ja sam svojim istraživanjem dokazala da razlike postoje i kod neprehrambenih proizvoda, u ovom slučaju deterdženata.
Da sam imala više novaca, istražila bih i druge kategorije proizvoda na koje mi se potrošači žale poput automobila, kućanskih aparata i slično“, kazala je Borzan.
Proizvođači izbjegavaju manipuliraju kao riba u vodi
Smjernice Europske komisije kažu kako se problem može riješiti unutar postojeće legislative. Borzan tvrdi kako su joj pristupili neki proizvođači kod kojih je pronašla razlike u kvaliteti proizvoda koje plasiraju i do detalja joj objasnili na koji način se izmiču postojećim zakonima o nepoštenoj poslovnoj praksi.
„Proizvođači se u postojećem zakonodavnom okviru snalaze kao riba u vodi. Potrebno je što prije ispitati učinke ovih Smjernica. Nisam optimistična i mogu vam odmah reci da će zaključci biti da trebamo promijeniti zakone. Ove smjernice su tek flaster na otvorenu ranu“, zaključila je Borzan.