Poskupljenja cijena

Ekskluzivno istraživanje Dnevnika Nove TV: Pogledajte tko se ponaša kao da kriza ne postoji i zašto blagajnica opet neće ići na more

Dnevnik Nove TV proveo je još jedno istraživanje u kojem doznaje razmišljanje građana o inflaciji, kvaliteti života ali i plaćama i štednji.

Hrvati su zabrinuti za gospodarsku situaciju u idućih godinu dana, prije će mijenajti posao nego tražiti povišicu.

Čega smo se već odrekli i što ćemo od jeseni reducirati, tko ide na more, koliko troše ili će trošiti, ali i koji je prvi razlog da netko odluči ne ići na more?

Odgovore na ta pitanja analizira reporter Dnevnika Nove TV Mislav Bago.

Koliko smo smanjili kupovinu?

Jeste li zbog inflacije smanjili shopping? Da, ali malo, kaže gotovo 45 posto ispitanika, no 24 posto njih puno je smanjilo kupovanje, a ništa nije napravilo 31 posto ispitanika.

Već sada se manje troši na odjeću i obuću. Na to manje troši gotovo 59 posto ispitanika.

Turistička putovanja i odmore će smanjiti gotovo 51 posto ispitanika, na izlaske će manje trošiti 50 posto ispitanika, energiju će smanjiti 46 posto ispitanika, kozmetičke tretmane manje će koristiti 45 posto ispitanika, na transport će manje trošiti 40 posto ispitanika, a njih 39 posto trošiti će manje na hranu.

Kakvi će nam biti obiteljski proračuni?

Od jeseni nam slijedi dodatno smanjivanje obiteljskih proračuna.

Ekskluzivno istraživanje Dnevnika Nove TV - 1 Foto:Dnevnik Nove TV

Da će se malo smanjiti obiteljski proračuni, misli 51 posto birača, da će im se puno smanjiti proračun, misli pak 21 posto birača, a da se neće ništa dogoditi, misli 23 posto birača. Ne zna - 5 posto birača.

Na što ćemo manje trošiti od jeseni?

A na što će se na jesen manje trošiti? Prva na udaru su turistička putovanja, toga će se odreći gotovo 54 posto ispitanika. Tu je i manje izlazaka, što će reducirati 53 posto birača.

Energiju će štedjeti 53 posto ispitanika. Na odjeći i obući počet će štedjeti 52 posto ispitanika. Svaki drugi birač će reducirati potrošnju na kozmetiku i usluge uljepšavanja.

I tu je manje kupovanje IT i video usluga te gadgeta, toga će se odreći gotovo 47 posto ispitanika.

Ekskluzivno istraživanje Dnevnika Nove TV - 4 Foto:Dnevnik Nove TV


Na more nije otišlo 61 posto građana, a njih 38 posto je otišlo na ljetovanje. Jedan posto birača nije dalo odgovor.

Ekskluzivno istraživanje Dnevnika Nove TV - 3 Foto:Dnevnik Nove TV

Oni koji idu na more jednako će trošiti kao i prije. Tako barem tvrdi 51 posto ispitanika. Više će trošiti 24 posto ispitanika, a manje 21 posto. Ne zna 4 posto ispitanika.

Zbog nedostatka novca na more ne ide 36 posto ispitanih. Zato što žive na moru pa im ne treba odmor kaže 24 posto ispitanika.

Ekskluzivno istraživanje Dnevnika Nove TV - 2 Foto:Dnevnik Nove TV

Druge obveze ima njih 13 posto. Zbog visokih cijena koje ne žele plaćati na more ne ide 12 posto ispitanika.

Na more ne voli ići 6 posto ispitanika, a 9 posto njih izjasnilo se da štede za druge stvari ili da je razlog neki drugi.

Rezultate istraživanja detaljnije možete pogledati u videoprilogu.

Prvi dio rezultata istraživanja možete pogledati >>OVDJE.

NAPOMENA

Istraživanje je provela agencija IPSOS telefonskom metodom na 600 ispitanika.

Istraživanje je provedeno od 25. do 26. srpnja 2022. godine. Pogreška mjerenja je +/- 4%.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr