Splitska policija u utorak je primila dvije prijave oštećenih koji su prevareni na sličan način prilikom prodaje artikla. Dakle, javio im se potencijalni kupac koji je naknadno poslao poveznicu, u kojoj su popunili podatke s bankovne kartice. Prevarant im je rekao da su podaci potrebni zbog plaćanja za artikl koji prodaju. Ubrzo nakon toga primijetili su da im je s računa skinut novac, i to ukupno u oba slučaja oko 8000 eura.
Među evidentiranim kaznenim djelima u protekloj godini najviše je bilo takvih phishing prijevara, a najčešće žrtve bile su osobe koje su oglašavale prodaju svojih predmeta na internetskim oglasnicima. Prevaranti bi u vrlo kratkom roku od objavljivanja oglasa kontaktirali žrtvu i započeli dogovor oko kupnje i dostave predmeta koji se prodaje. Sa svojim bi žrtvama uspostavljali kontakt preko popularne mobilne aplikacije za komunikaciju te bi im porukom poslali poveznicu na internetsku stranicu koja je vjerna kopija neke od poznatih dostavljačkih službi u Hrvatskoj.
U razgovoru bi uputili prodavatelja, odnosno žrtvu, da unese podatke koji se traže na internetskoj stranici, navodno radi potrebe izvršavanja uplate na njihov račun i dostavljanja paketa. Stvarni cilj prevaranata je prikupiti podatke bankovne kartice žrtve, koji su potrebni za izvršavanje isplate s računa prodavatelja. Naime, traži se broj kartice i CVV broj, a čim ih žrtva unese, postaju vidljivi počinitelju, koji ih odmah koristi u legalnoj aplikaciji s ciljem da prisvoji njezin novac.
Počinitelji vješto koriste neznanje ili zbunjenost žrtve oko procesa uplate odnosno isplate sredstava s računa. Prilikom uplate na račun potreban je IBAN broj računa, dok su za terećenje računa potrebni broj bankovne kartice i sigurnosni kod, a ponekad i dodatna autorizacija ako se radi o 3D sigurnosnoj provjeri.
Vidimo da su internetski prevaranti postali vrlo inovativni u korištenju novih tehnologija. Svaki korisnik interneta može biti njihova meta. Stoga, prilikom korištenja Interneta uvijek treba biti na oprezu, poručili su iz policije.