Već tri godine Tina Kolovrat vozi se isključivo na struju. Štedi na gorivu, a servisa za automobil gotovo da i nema: "Nema filtera, ulja, a električni auto sam po sebi ima tisuću dijelova manje nego normalan automobil", rekla je.
No problem su duga putovanja. Sustav brzih punionica u Hrvatskoj još nije zaživio.
"Ako putujete od Zagreba do Zadra, morate stati minimalno dva puta po četiri sata. To je užasno veliko vrijeme koje ćete izgubiti na punjenju", rekla je Kolovrat.
Uz to, električni automobili u pravilu su skuplji, kao i neki njihovi dijelovi. Država zato nastavlja sa subvencijama i uskoro izlazi natječaj kojim će biti podijeljeno 25 milijuna kuna. Do 80 tisuća kuna dijelit će se za električne automobile, 40 za plug-in hibride, 20 za električne skutere te maksimalno pet tisuća kuna za električne bicikle.
"Ako si napravite mali poslovni plan na pet godina, onda 80 tisuća kuna poticaja predstavlja vrlo dobru priliku", rekao je Dubravko Ponoš iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Punionice diljem zemlje su besplatne, a jedno prosječno punjenje električnog automobila, ako se spajate na vlastiti izvor struje, košta 45 kuna. To je dovoljno da s njim pređete 100 kilometara. U usporedbi s time, za isti put s benzinskim ćete vozilom morati potrošiti gotovo dvostruko više novca.
Prošle je godine uz državne subvencije prodano 400 novih ekovozila. Možda bi ta brojka bila i veća da država vlasnicima daje još neke beneficije, kakve primjerice postoje u Norveškoj: besplatne autoceste i parkiranje.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr