Djeca s posebnim potrebama

'Društvo koje ne prihvaća drugačije ne može opstati'

Slika nije dostupna
Udruga IDEM danas je u dvorani Vatroslava Lisinskog održala 2. konferenciju 'Podrškom do škole za sve' s ciljem sumiranja dosadašnjih iskustava u organizaciji i provedbi stručne podrške u obrazovanju djece s teškoćama.

Europska unija programom PHARE godine 2008. započela je s programom 'Mobilni stručni tim podrška uključivanju djece s posebnim obrazovnim potrebama' kojeg je provodila udruga IDEM s Gradskim Uredom za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba. Konferencijom je završen program kojem je primarni cilj bio svoj djeci omogućiti redovito obrazovanje.

To se ostvarivalo uz pomoć mobilnih timova za sustavnu podršku učiteljima i asistentima u nastavi i asistenata koji s djecom s teškoćama rade izravno te programe edukacije za predškolske stručne suradnike i učitelje. 'Cilj kompletne akcije je osposobljavanje stručnih kadrova i školskog osoblja za prihvaćanje djece s posebnim potrebama u redovite škole, gdje im je i mjesto', rekao je  Darko Kobetić, izvršni direktor Udruge IDEM.  Pojasnio je kako se osposobljavanje kadrova odvijalo kroz  vikend edukacije učitelja osnovnih škola u trajanju od 80 sati, edukacije stručnih suradnika predškolskih ustanova, iskustvenih radionica za učitelje, savjetodavnih podrški mobilnog stručnog tima učiteljima i asistenata u nastavi, radom asistenata u nastavi te stručnim supervizijama mobilnih stručnih timova.

Prof. dr. sc. Ljiljana Igrić, voditeljica projekta, za Dnevnik.hr.  je rekla kako je iz rada na projektu jasno da je on imao uspjeha te da izvještaji s terena najbolje govore u uključivanju djece s posebnim potrebama u redovite školske programe. 'Najvažnija je svrha projekta prihvaćanje različitosti', rekla je prof. dr. sc. Igrić i istakla kako je potpuno nelogično da se nekoga zbog njegove različitosti izdvaja iz društva dok je dijete, pa ga se s navršenih 18 godina naglo stane u to isto društvo vraćati. 'Takav program je dio prošlosti, tako društvo više ne može funkcionirati. Važno je da djeca s posebnim potrebama budu u redovitim školama te da su u tim istim školama specijalizirani kadrovi, a ne da oni budu u posebnim, odvojenim ustanovama', dodala je prof. Igrić.

>> Diskriminacija: Djeca ostala bez pomoći asistenata

Darko Kobetić na kraju je istaknuo kako se u budućnosti nada osnivanju centra za edukaciju koji bi označavao standardizaciju za cijelu Hrvatsku. 'Provedbom modela edukacijskog uključivanja pomoću asistenata u nastavi i mobilnih stručnih timova podiže se kvaliteta života, kako učenika s teškoćama, tako i njihovih obitelji i vršnjaka', zaključio je Kobetić.