Video: Brod i dalje gori, tegljači zaustavili njegovo kretanje

U unutrašnjosti turskog broda, koji se trenutačno nalazi na oko 7 nautičkih milja jugozapadno od Brijuna, i dalje gori. No brod se ne može više potpuno slobodno kretati jer je vezan krmom za dva talijanska remorkera. Pokraj broda su još tri hrvatska remorkera s kojeg ga poljevaju hladnom morskom vodom kako zbog visoke temperature ne bi došlo do pucanja oplate.

Požar na brodu jučer su gasila dva kanadera i tri remorkera, ali jutros je odlučeno kako nema potrebe za dizanjem kanadera, jer na brodu više nije bilo otvorenog plamena. 

Vatra i dalje gori u unutrašnjosti, a dim je znatno manji. 

Na jednom od remorkera nalazi se i nizozemski tim stručnjaka za gašenje požara na brodovima, ali trenutačno zbog visoke temperature oplate još uvijek ne mogu ući na brod.

'Brod je užaren i nema smisla riskirati, a zbog mraka danas više neće ni pokušavati. Sutra će ta operacija ipak biti moguća', rekao je zapovjednik Zapovjedništva za zaštitu i spašavanje Istarske županije Dino Kozlevac.

Prema njegovim riječima noćas će na mjestu pomorske nesreće dežurati četiri remorkera, vojni brod 'Andrija Mohorovičić' te plovilo Pulske lučke kapetanije.

'Remorkeri će cijelu noć nastaviti hladiti oplatu broda. U ovom trenutku najvažnije je da nema nikakvih znakova onečišćenja mora pa za sada ne treba postaviti ekološku branu', rekao je Kozlevac.

Konačnu odluku o mjestu gdje će se dotegliti brod, prema riječima državnog tajnika za more Branka Bačića, donijet će Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru u suradnji s brodovlasnikom.

No brodovlasnik neće imati previše prilike za izbor. Naime, nude se tri najbliža brodogradilišta u kojima brod može biti zbrinut i adekvatno uništen. U Hrvatskoj su to Viktor Lenac u Rijeci i Uljanik u Puli. No za očekivati je kako će se zbog bolje opremljenosti brodogradilišta brod biti odvučen u talijansku luku Monfalcone.

Bačić je istaknuo kako će Hrvatska tražiti naknadu za sve do sada učinjeno.

Danas se konačno oglasio i brodovlasnik ističući kako na brodu nema nikakvog tereta koji bi mogao izazvati ekološku katastrofu zabrinjavajućih razmjera. Kažu kako je brod prevozio boju, ulje, gorivo i šibice.

>> Video: Snimke požara na turskom brodu

>> Nove video snimke havarije na Jadranu: Gorući brod se od vrućine počeo savijati 

>> Mesić: 'Havarija broda dokaz je da je potrebna kontrola Jadrana'

Na brodu ima oko 800 tona mazuta i još oko 200 tona lake nafte za pogon. Kada bi došlo do pucanja oplate, od čega još uvijek prijeti realna opasnost zbog visoke temperature u unutrašnjosti broda, i izlijevanja mazuta u more lako je zamisliti kako bi šteta za okoliš bila zaista velika. 

Ministar prometa Božidar Kalmeta uvjerava javnost kako razloga za zabrinutost nema, jer se radi o potencijalnim količinama zagađenja koje je moguće relativno jednostavno sanirati.

Mogućnost eksplozije, barem velikih razmjera, za sada je gotovo potpuno uklonjena.

Glavni vatrogasni zapovjednik Mladen Jurin smatra kako je u ovoj situaciji trebalo brže reagirati, ali Hrvatska nije potpuno spremna za ovakve vrste požara.

Povezane teme