Možda ćete se iznenaditi, ali tisuće najmlađih koji su praktički tek prohodali već uče strane riječi i odlično im ide. Uz igru i priču ovi mališani svaki dan, ujutro i popodne, nauče novu francusku riječ. Uz redoviti program u ovom zagrebačkom vrtiću učenje francuskog jezika prilagođeno je njihovoj dobi.
>> Na Zlarinu školu pohađa tek četiri učenika
'Priča se zove 'Non, non et non', znači 'Ne, ne i ne'. To je nešto što djeca najviše vole reći Ne, neću i to je priča o jednom malom Marcelu koji se ne voli oblačiti pa njega tata oblači, tako smo i mi danas ujutro izradili Marcela, djeca su mi pomogla obojati komade odjeće i tako smo se igrali', rekla nam je odgajateljica i profesorica francuskog jezika Slađana Domladovac. Kroz društvene igre koje upoznaju nove riječi i fraze, brojalice, veseli sadržaji i ponavljanje naučenog, mališani zadovoljno iskazuju svoje znanje.
Imitiraju ono što uče
U redovite programe ranog učenja stranih jezika uključeno je više od 73 tisuće djece u dobi od četiri godine do polaska u osnovnu školu. Francuski uči njih 67. 'To je jedna optimalna dob kad dijete bez ikakvih opterećenja i sa velikom lakoćom može usvojiti mnoge stvari, izgovore, fraze, ritam rečenice na stranom jeziku koji poslije ako jezik počinjemo učiti u kasnijoj dobi stvara nama odraslima velike probleme', kaže Ljiljana Pećko, odgajateljica i profesorica francuskog jezika.
'Djeca jako dobro imitiraju ono što uče, dakle dobiju jako dobar izgovor stranog jezika što nije slučaj kada kasnije počinju učiti strani jezik', ističe Irena Brbić, jedna od majki, čije dijete uči strani jezik još u vrtiću. Svi se slažu, najbrže se uči kroz igru u dobi kad dijete usvaja i materinji jezik.