Turisti s Tajvana, na koje je naišla ekipa Dnevnika Nove TV, a koji uživaju u razgledavanju Splita, ponijet će sa sobom i poneki suvenir. 'Kupili smo slavne kravate, želimo nešto izvorno hrvatsko', rekli su nam.
Turisti vole autohtone proizvode, a takvi se ovih dana mogu naći u Dioklecijanovim podrumima. Upravo u turizmu vidi svoje tržište Katica Čuljak, koja proizvodi prirodne sapune. 'Ima sapuna u svakoj državi, ali gosti vole kupiti sapun kao neki upotrebni suvenir koji će ponijeti sa sobom', kaže Katica.
>> Ajngemahtec, čvarci, kulen, maslinovo ulje... Za prste polizati!
I ovaj obrt proizvodi zdravu kozmetiku na bazi hladno prešanih eteričnih ulja. 'Nastojimo da su sirovine sve hrvatskog porijekla, na prirodan način, bez kuhanja, da svi vrijedni sastojci ostaju u tim proizvodima', kaže obrtnica Mirjana Milišić.
Turisti će, kaže Nena Rubić, izdvojiti i više novca za ručni rad. 'Ovo je najprodavanije, ovo je motiv onih starih splitskih košarica koje se motaju isto ručno i oni to kupe bez obzira na cijenu', kaže Nena.
Na cijeni je i pravi domaći pršut. Mate Poljak kaže da je njegov od svinja iz domaćeg uzgoja, nema uvoza. 'Naš proizvod je zapostavljen u smislu turista jer je ovaj dosta skup, a naši ugostitelji žele dobro zaraditi', kaže Mate Poljak iz Glavica.
Uz takav pršut treba i domaći kruh bez aditiva od domaćih žitarica. 'To su naše žitarice koje uspijevaju u našem polju od pamtivijeka. Sve smo dali samljeti u vodenici, znači na vodenom mlinu', kaže Marina Balaić iz Obrovca Sinjskog.
A neki najavljuju i napad na svjetsko tržište i to s novim proizvodom. 'Vino od bundeve, tikve, mislim da će to biti svjetski proizvod broj jedan. Inače je to vino napravljeno za Halloween, za Noć vještica za Ameriku. Amerikanci potroše na taj dan 12 milijardi dolara', kaže proizvođač vina Valentin Ivančanin.
Tako da gostima možemo ponuditi puno više od mora i sunca u čemu su i danas uživali u Splitu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook