Njihovi omiljeni influenceri na društvenim mrežama pokazuju kako koriste skupe i luksuzne brendove pa su neka djeca počela tražiti od roditelja da im ih kupe. No, mnogi od tih proizvoda namijenjeni su isključivo odrasloj koži i sadrže potencijalno štetne aktivne sastojke poput kiselina za piling. Ti sastojci mogu izazvati alergije ili ekceme.
BBC-u se javilo više zabrinutih roditelja čijoj djeci je njega kože postala poseban interes. Prenijeli su priču o osmogodišnjoj Sadie koja je videe o upotrebi kozmetike prvi put vidjela na TikToku, gdje influenceri pričaju o tome "koliko su dobri za kožu".
Posebno ju je privukao proizvod tvrtke Bubble, koji "kad pritisnete, izlazi u obliku cvijeta", rekla je BBC-u, sviđa joj se i američki brend Drunk Elephant jer "joj se jako svidjelo pakiranje" i prodavao je sve, od balzama za usne do hidratantnih krema.
Sadie je molila svoju majku Lucy da joj kupi proizvode koje je vidjela da koriste i njezini prijatelji. Majka, svjesna moguće štetnosti tih proizvoda, ju je odbila pa se djevojčica proizvoda domogla tako da je tražila druge članove obitelji da joj ih kupe. Proizvodi su joj uzrokovali svrbež i crvenilo pa ju je majka morala spriječiti da ih nastavi koristiti.
"Stvarno je teško kada je to sve o čemu vaše dijete priča", kaže Lucy za BBC.
"Sadie voli raditi njegu kože zajedno sa svojim prijateljima i osjeća se isključeno ako to ne radi", dodala je. Osim kozmetike, mama je Sadie zabranila i TikTok, ali to nije od prevelike pomoći kad je isti sadržaj dostupan i na ostalim platformama poput YouTubea.
"Pokušati educirati osmogodišnjaka o tome kakva bi njega kože trebala biti stvarno je teško kada imate utjecajne ljude kojima ona više vjeruje od bilo koga drugoga", kaže Lucy.
"Ona je moje najmlađe dijete i nisam mislila da ću morati brinuti o njezinoj njezi kože i kontrolirati je u njezi kože u ovoj dobi", istaknula je majka.
Privlačna pakiranja, i milijuni pregleda
Proizvodi, koji se najčešće pojavljuju u tim videima na društvenim mrežama, djecu privlače svjetlim, šarenim pakiranjima i logoima u obliku životinja - poput brenda Drunk Elephant. No, većina proizvoda ove marke košta oko 60 funti te sadrže pilinge poput alfa i beta hidroksi kiselina i derivata vitamina A, retinola.
Videi u kojima infulenceri pokazuju svoje dnevne rutine njege kože imaju milijune pregleda, a takav sadržaj nije ograničen za prikazivanje.
Drunk Elephant je postao toliko popularan među djecom da je čak i osnivačica Tiffany Masterson morala reći "djeci i tinejdžerima da se drže podalje od njihovih jačih proizvoda koji uključuju kiseline i retinoide" na društvenim mrežama.
"Njihova koža još ne treba ove sastojke", istaknula je ona.
Upozorenje dermatologa
Pedijatrijska dermatologinja dr. Tess McPherson kaže da je važno da djeca primaju "informacije, a ne dezinformacije" o njezi kože.
"Mnogi od ovih proizvoda su protiv starenja", kaže ona za BBC.
"Oni mogu biti prikladni za stariju kožu - nisu prikladni za djecu. Mogu izazvati iritaciju kože bez obzira na dob - ali očito za mlađu kožu mogu biti potencijalno opasni ili problematični. Za dijete s ekcemom ili osjetljivom kožom, mogu uzrokovati značajne probleme. Mnogi od njih bit će snažno mirisni i mogli bi dobiti alergije na neke od tih proizvoda", opisala je liječnica.