Na deset tisuća metara iznad Vrbovca 10. rujna 1976. zbog pogreške Kontrole zračnog prometa u Zagrebu sudarili su se avion British Airwaysa koji je iz Londona letio za Istanbul i DC-9 Inex-Adria Avioprometa na letu iz Splita za Köln-Bonn.
Riječ je o najvećoj nesreći koja se dogodila u hrvatskoj povijesti i jednoj od najtežih nesreća u svijetu, a danas se obilježava 48 godina od tog stravičnog događaja.
U golemoj tragediji živote je izgubilo svih 176 putnika i članova posade iz oba aviona. Avioni su se sudarili u 11:15 na visini od 10.000 metara pri brzini od 900 km/h. Tijela su bila razbacana na prostoru u širini od desetak kilometara, a svjedoci su govorili kako su dijelovi ljudskih tijela, prtljage i ostaci aviona padali s neba poput kiše.
Angažirano je 1200 policajaca, kao i vatrogasci, medicinsko osoblje, ali i lokalno stanovništvo koje je tijekom iduća tri dana tragalo za najmanjim znakom života. No nitko od putnika nije preživio taj kobni let.
Uzrok nesreće bila je pogreška kontrolora leta, ali i tehnologija kojom su se koristili djelatnici, koja je bila stara i nedovoljno dobra.
Dvojica kontrolora koji su upravljali prometom na različitim visinama nisu bili dobro koordinirani. U trenutku kada je avion iz smjera Splita zatražio povećanje visine kontrolor ga je preusmjerio svome kolegi, koji je ustanovio da se penje na visinu koja je već zauzeta. Odmah je to javio pilotu, ali kada je on uspio izravnati avion, našao se točno na visini britanskog. Tada se dogodio izravni stravični sudar.
Stariji stanovnici još i danas pamte stravične scene. Prvo se čula jaka eksplozija, koja je zvučala poput grmljavine. Kada su pogledali prema nebu, ugledali su dva aviona koja padaju. Jedan je padao ravno, dok je drugi kružio, a s neba su padali dijelovi aviona, torbe, predmeti, dijelovi tijela, a neka su još bila zavezana i padala zajedno sa sjedalima.
Kontrolori su nakon nesreće uhićeni i odvedeni na ispitivanje, a u pritvoru je ostao samo Gradimir Tasić, koji je kasnije osuđen na sedam godina zatvora, no kazna mu je smanjena zbog pobune njegovih kolega. On je tri dana zaredom radio 12-satnu smjenu jer je nedostajalo zaposlenika.