Novi zahtjevi

Croatia airlinesu prijeti štrajk letačkog osoblja: Doznajte što traže

Slika nije dostupna
Na samom početku turističke sezone, Croatia airlinesu prijeti štrajk letačkog osoblja. I to zbog nemogućnosti dogovora oko kolektivnog ugovora.

Sindikati pilota i letačkog osoblja pred Upravu su stavili zahtjeve koji se zbog velikog duga tvrtke - ne mogu ispuniti. Dug je gotovo 900 milijuna kuna, što Croatiju Airlines čini jednom od najvećih dužnika.

Posljednji dan ožujka bio je i posljednji dan starog kolektivnog ugovora. Dug od gotovo 900 milijuna kuna nije dopustio njegovo produljenje. 'Zbog stanja u kompaniji bili smo prisiljeni u redukciju prava iz kolektivnog ugovora', kazao je Zlatko Širac, član Uprave.

Uz zadržavanje stečenih prava iz ugovora, sindikati su postavili i nove zahtjeve. Primjerice, naknadu za stres i strah na određenim letovima ili stanku za ručak za vrijeme leta. Iz Uprave kažu kako je 74 posto troškova izvan njihove kontrole, primjerice gorivo. 'Jedino gdje možete napraviti neke osjetne uštede su troškovi plaća, troškovi radne snage, sve ostalo smo smanjili i doveli na minimum', dodao je Širac.

>>
Piloti Croatia Airlinesa uspješno prizemljili zrakoplov nakon tehničkog kvara

'Na međunarodnom tržištu piloti mogu polučiti bolja primanja, ali ne žele, žele ostati tu i podizati obitelj. Zbog toga se tako bore za svoja prava', kazao je Albin Hotić, odvjetnik sindikata. Računica kaže da bi se korekcijom kolektivnog ugovora, moglo uštedjeti 30 milijuna kuna. Letačko osoblje prijeti štrajkom, a dvodnevni štrajk prije dvije godine stvorio je gubitke veće od 6 milijuna kuna.

'U ovom se trenutku borimo za očuvanje Croatie airlinesa, vjerujem da je svim zaposlenicima u interesu da imaju tvrtku u kojoj će nastaviti raditi, stoga se materijalna prava moraju smanjiti', kazao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Dugotrajni štrajk doveo bi u pitanju opstanak kompanije. 'Želimo Croatiu airlines sačuvati. Hoćemo li je sačuvati u obliku suvlasništva ili vlasništva, jedan dio će uvijek ostati dominantno hrvatski', dodao je ministar Hajdaš-Dončić.

Bez temeljitog restrukturiranja, koji znači i rezanje prava, za sedmog po veličini hrvatskog izvoznika, nema ni financijske stabilnosti.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook