Što kažete?

Evo što su smislili umjesto Pelješkog mosta!

Slika nije dostupna
Nakon što je Vlada odustala od Pelješkog mosta, pojavilo se rješenje koje bi jug Hrvatske spojilo s ostatkom Hrvatske, i to pomoću četiri trajekta. Mještani Pelješca su podijeljeni.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić rekao je kako bi cijena jednog trajekta iznosila osam milijuna eura, a natječaji za gradnju bi najranije mogli biti gotovi do konca godine.

>> Linić o 'neumskom koridoru': za putnički, ne i za robni prijevoz

>> Josipović o Pelješkom mostu: Vlada je našla najbolji mogući odgovor

Ideja o povezivanju trajektima podijelila je mještane Pelješca, dok su jedni i dalje za most, drugi smatraju da ni trajekti nisu loša ideja. 'Pošteno nije, neka naprave most i gotovo. Neka most rade, bogati, država ima para', smatra jedan stanovnik Pelješca. 

Nova trajektna linija kopno - Pelješac u planu od 1. srpnja 2013.

Od 1. srpnja 2013. godine u planu je otvorenje trajektne linije između kopna i poluotoka Pelješca, namijenjene prvenstveno prijevozu kamiona, najavio je da današnjem susretu s novinarima ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Nova trajektna pruga slijedit će projektiranu trasu pelješkog mosta, s lučicama na njegovim dvama krajevima, rekao je Hajdaš Dončić. Glavni razlog uvođenja nove linije su zahtjevi Europske unije u pogledu nadzora prometa. Kako je zbog neumskog primorja koje pripada Bosni i Hercegovini prekinut teritorijalni kontinuitet Republike Hrvatske, takvo rješenje je nužno zbog schengenskih pravila, kaže Hajdaš Dončić.

Uz to, to je rješenje jedino izvedivo do ulaska Hrvatske u EU, 1. srpnja 2013. godine. To ne znači da se odustalo od gradnje cestovnog koridora kroz neumsko zaleđe, naglašava Hajdaš Dončić napominjući kako taj koridor ne može biti izgrađen do datuma stupanja Hrvatske u članstvo EU-a. Nova trajektna pruga također neće ukinuti postojeću liniju Ploče - Trpanj.

Pristanište već izgrađeno

U Ministarstvu kažu da je pristanište nove linije na Pelješcu već izgrađeno, za što su se pobrinuli izvođači radova na mostu Pelješac, a pristanište na obali treba izgraditi. Hrvatske ceste dobile su zadatak projektiranja pristupne ceste, a cestu na Pelješcu duljine 1,8 kilometara, koja spaja pristanište s državnom cestom, treba asfaltirati. Vožnja novom linijom trajala bi sedam do deset minuta, a trajekti bi mogli dnevno prevesti sedam tisuća automobila dok se postojećom linijom Trpanj - Ploče može prevesti dvije tisuće.

Pelješki most, kaže Hajdaš Dončić, nije izgledan u kratkom i srednjem roku, ali to ne znači da se jednom neće graditi. Četiri milijarde kuna koliko bi most koštao previše je za Hrvatsku, a i neumski koridor povoljniji je za stanovnike krajnjeg juga Hrvatske jer im bitno skraćuje put prema srednjoj Dalmaciji i dalje, ističu u Ministarstvu.

Hajdaš Dončić je danas najavio i gradnju četiri nova trajekta za Jadroliniju u sklopu redovnog plana obavljanja flote kako bi se nacionalni linijski brodar osposobio za tržišnu utakmicu koja nastupa 1. siječnja 2017. godine.Gradit će se veći i ekonomičniji brodovi za što će biti raspisan međunarodni natječaj do konca godine. U Ministarstvu se nadaju da će na natječaju pobijediti domaća brodogradiliša.

U idealnom slučaju jedan od tih brodova kapaciteta 145 automobila, sa 616 sjedala za putnike, mogao bi do kraja iduće godine početi prometovati na novoj liniji kopno - Peljašac. U Ministarstvu su danas opovrgnuli napise u nekim medijima o 20 postotnom poskupljenju karata Jadrolinije, naglasivši da je riječ o uobičajenom sezonskom dizanju cijena. U pogledu gradnje autocesta, ministar Hajdaš Dončič najavio je dovršetak dionice od Ploča do granice s BiH te izgradnju mosta preko Drave na koridoru 5C.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.