Roba kupljena putem interneta u Hrvatskoj je, od ulaska u Europsku uniju, sve popularnija. Carinska pravila za takav način trgovanja više ne vrijede, a potrošače štiti i Europski potrošački centar, koji se brine da poslovanje bude, prije svega, transparentno.
Svoje uspješno poslovanje, računalni stručnjak Dennis Puzak može zahvaliti nabavljanju stvari putem interneta. 'Zato što je brže, jeftinije i praktičnije. Internet trgovina nema radno vrijeme, tamo mogu doći u bilo koje doba dana ili noći i obaviti kupovinu', kazao je Dennis.
Razni softveri, koje nabavlja jednim klikom miša, neophodni su mu za svakodnevni rad. 'Isti tren, nakon što je plaćeno, i dostavljeno je. Mi danas možemo iz Hrvatske nuditi svoj proizvod bilo kojem kupcu, u bilo kojem dijelu svijeta, bez ikakvih problema. Znači, ne moramo imati nikakve posrednike', objasnio je Dennis.
I u ovome smo ISPOD europskog prosjeka!
Internet kupovina sve je popularnija, pogotovo nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju i ukidanja carina. Ono što možda mnogi ne znaju, jest da se ista pravila primjenjuju u virtualnom i stvarnom svijetu, što znači da ako nešto kupite putem Interneta, to možete vratiti u roku tjedan dana i za to tražiti povrat novca.
Osim toga, kao potrošaču cijene proizvoda u svakom trenutku moraju vam biti jasno vidljive. Zabranjene su dodatne naknade u plaćanju karticama, kao i skriveni, odnosno bilo kakvi naknadni troškovi.
Za sve probleme u online kupovini potrošači se mogu obratiti Europskom potrošačkom centru. 'Kad otvorite web shop, pročitajte opće uvjete korištenja. Dosta često te raznorazne stranice znaju imati neke sitne cake, odnosno sitna slova u uvjetima za korištenje', kazala je Danijela Marković Krstić iz Europskog potrošačkog centra.
Prema podacima Ministarstva gospodarstva, 23 posto građana Hrvatske kupuje putem Interneta. Najbolje će se ipak zaštititi sami - tako da čitaju i prouče od koga i što kupuju.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook