Pune ceste, ozbiljni prihodi

Cestarine državnu blagajnu napunile s 2 milijarde kuna

Slika nije dostupna
Pune ceste nose ozbiljne prihode u državnu blagajnu. Na hrvatskim autocestama putnici su prošle godine, samo za cestarinu ostavili gotovo dvije milijarde kuna.

Na godišnjoj razini apsolutni rekorder po broju putnika i vozila pa tako i zarade jest autocesta A3 od Bregane do Lipovca.  Hrvatsko- srbijansku granicu ove je godine prešlo više putnika nego lani. 'Imamo 100 tisuća putnika više nego u ovom razdoblju prošle godine. Većinom se radi o tranzitnim putnicima i to u omjeru od 80 posto', rekao je Josip Perković, voditelj smjene na GP Bajakovo.

Iako do odredišta putuju i do 36 sati, mnogi se niti ne zaustave na hrvatskim odmorištima. No, neki će stati i na parkiralištu pripremiti objed. Drugi, će ipak potrošiti koji euro. Za cestarinu ode ipak najviše. Hrvatske su autoceste prošle godine prihodovale gotovo dvije milijarde kuna. Samo od Bregane do Lipovca prometovalo je 16 milijuna vozila.

'To je rekord. Prije šest godina smo imali 10 milijuna vozila i svake se godine povećava za pet posto', rekao je Zdenko Horvat iz Hrvatskih autocesta. Hrvatska je do kraja 2009. godine izgradila 1241 kilometar suvremenih autocesta. Zemljopisni položaj, Hrvatskoj puni proračun. Hrvatska je od cestovnog, zračnog i pomorskog tranzita znala godišnje uprihodovati isto koliko i od turizma u dva ljetna mjeseca.

>> Udarni vikend na cestama obilježile gužve i zastoji

No ,prihodi nisu jedini razlog gradnje autocesta. Dionice do Osijeka ili Ravče nisu profitabilne, ali su neophodne. 'Hrvatske autoceste opće su dobro. One prometno povezuju Hrvatsku, ravnomjerno ju razvijaju i napokon uključuju je u prometne tokove Europe i svijeta', dodaje Horvat. Europa i svijet prometno više ne zaobilaze Hrvatsku. Dokazuje to i podatak da su se rampe na naplatnim kućicama hrvatskih autocesta prošle godine podigle 33 milijuna puta.