Brod Sol Trader zaustavljen je prije više od dva mjeseca zbog sudske zabrane koju su zatražile dvije tvrtke kojima vlasnik broda iz Rijeke duguje novac za gorivo i hranu, a u međuvremenu su mu istekle sve svjedodžbe za plovidbu. Posadu broda čine petorica Hrvata i trojica Ukrajinaca. Andrej Utenkar je jučer izjavio da je sa zapovjednikom Sol Tradera u kontaktu jedanput na tjedan, ali mu se posljednja dva dana nije javljao na telefon te da, po njegovim spoznajama, stanje nije tako dramatično kako se prikazuje u hrvatskom tisku.
>> 'Stanje na 'Sol Traderu' nije dramatično'
'Očito je da Utenkar radi za nekog drugog, a ne za pomorce, i da ne zna pravo stanje na brodu, ili su njegove spoznaje stare. Pravo stanje je da je posada gotovo bez hrane i grijanja i da im pomaže samo SPH', rekao je Brazzoduro. 'Ako nekim sindikalcima nije dramatično to što je posada mjesecima bez plaća i što je najavljena zapljena broda, neka se ne bave tim poslom', istaknuo je Brazzoduro. Od Aljoše Jurasa, zapovjednika broda Sol Tradera, koji je prije više od dva mjeseca zaustavljen u koparskoj luci, doznaje se da će, vjerojatno sutra, slovenske vlasti odlučiti o oduzimanju broda, a hrvatski dio posade odlučit će nakon toga kada će napustiti brod. Osim toga, po Jurasovim riječima, vlasnik broda iz Rijeke dužan je pomorcima za neisplaćene plaće do ožujka ove godine oko 75.000 dolara.
Juras je rekao da su slovenske vlasti odobrile iskrcavanje pomoraca te da će hrvatski pomorci to vjerojatno uskoro i učiniti, ali trojica Ukrajinaca odlučila su ostati na brodu. Dodao je da vode i hrane na brodu ima za još nekoliko dana. Na upit o potpori sindikata pomoraca, Juras je odgovorio da su članovi posade u stalnoj vezi s ITF-om (Međunarodno udruženje transportnih radnika) i, bez kojega bi teško preživjeli, te da im je 'prvu pomoć' u hrani i vodi dostavio jedan od dva slovenska sindikata pomoraca, to jest njegov predsjednik Andrej Utekar, a poslije im je svu pomoć pružao SPH. Dodao je da problemi sa Sol Traderom nisu vezani uz politiku, pri čemu je istaknuo da je za brod u prvome redu odgovoran vlasnik, to jest tvrtka iz Rijeke.