Novac je samo dio problema

Učitelje u štrajku podržao bivši voditelj kurikularne reforme i upozorio: ''Problem je puno veći od koeficijenta od dva posto''

Bivši voditelj cjelovite kurikularne reforme i viši znanstveni suradnik Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Boris Jokić rekao je u ponedjeljak da podržava štrajk odgojno-obrazovnih radnika. Istaknuo je da je financijski element samo jedan od elemenata društvenog statusa učitelja.

Prosvjetare u štrajku podržava i Boris Jokić, bivši voditelj cjelovite kurikularne reforme i viši znanstveni suradnik Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Svoju podršku izrazio im je gostujući na tribini ''Znanje, priznanje, poštovanje''.

Jokić je kazao da je, iako podržava štrajk prosvjetara, financijski element samo jedan od elemenata društvenog statusa učitelja. ''Problem je puno veći od koeficijenta od dva ili tri posto. Sami sindikati trebali bi se boriti za veće stvari, a to su autonomija učiteljstva, povećanje profesionalizma učitelja, otklon od političkog zapošljavanja i progresivna rješenja u školama. Trebali bi se boriti za obrazovanje koje podrazumijeva više od same plaće'', poručio je Jokić.

Pročitajte i ovo štrajkaju 22 dana Sindikati objavili gdje će se štrajkati u srijedu te poručili: "U srijedu i četvrtak smo na Markovu trgu"

Pročitajte i ovo Dodatak kolektivnom ugovoru Aladrović nakon sastanka sa sindikatima: "Zahtjev za povećanjee osnovice 3+3+3 posto ne možemo prihvatiti"

Naveo je i podatke Instituta za društvena istraživanja prema kojima 63,9 oposto srednjoškolaca i 60,2 posto učenika osmih razreda smatra da su učitelji i nastavnici u Hrvatskoj nedovoljno cijenjeni.

Znanstvenik, profesor fizike i promotor znanosti Ivica Puljak rekao je na tribini da je učiteljima nužno vratiti samopouzdanje, kako bi se društveni status struke poboljšao.

Filip Zoričić, ravnatelj Gimnazije Pula, odgojno-obrazovni sustav vidi kao veliki nered. I on podržava kolege i kolegice u štrajku te smatra da u zahtjevima trebaju ustrajati do kraja. Istaknuo je kako je neophodno promijeniti cijelu politiku obrazovanja.

'Učitelji zadnjih 30 godina šetaju pognute glave. Dopuštamo da politika vodi obrazovanje, a dok god ona odlučuje o svakom segmentu obrazovanja i dok se s njim igra, to je veliki problem'', rekao je Zoričić.

''Učitelji trebaju prihvatiti nove metode''

O aktualnom, gorućem problemu društvenog statusa odgojno-obrazovnih radnika, na tribini je govorila i učiteljica razredne nastave i ambasadorica STEM revolucije Instituta za razvoj i inovativnost mladih Marlena Bogdanović, koja je pažnju javnosti privukla kada je među prvima, samoinicijativno uvela tablete u nastavu.

Kako je kazala, učitelji bi trebali vidjeti što sami mogu promijeniti unutar svoje učionice. ''Treba prihvatiti metode koje vole učenici, usavršiti se u područjima koja ih zanimaju i implementirati teme na način koji je učenicima prihvatljiv'', kazala je Bogdanović.