Bruxelles je otvorio pregovore o brodogradnji, no oni neće biti zatvoreni do konačnog rješenja. U Ministarstvu gospodarstva o tome su informirane Uprave brodogradilišta kao i sindikati. I dok 3. maj, Brodosplit i Brodotrogir očekuju prihvaćanje ponuda zainteresiranih kupaca, ostala brodogradilišta u malo vremena moraju napraviti planove restrukturiranja koji će zadovoljiti Europsku komisiju, a ako ne bude išlo, sve su izgledniji ključevi u brave i otkazi.
>> Škverani u brizi, Kraljevica bez ponuđača
>> Povjerenstva za praćenje privatizacije brodogradilišta
'Rokovi su oni koji su planirani za završetak pregovora, dakle sve mora biti gotovo u tim rokovima. Ja očekujem da će komisija i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja učiniti sve da to budu čim kraći rokovi i da u sljedećih nekoliko mjeseci to završimo,' rekao je ministar Đuro Popijač. To donosi neizvjesnost za 14 tisuća radnika u brodogradnji. Posao im sada ovisi o uspješnosti planova za preživljavanje. Škverskim će Upravama u njihovoj izradi pomagati i sindikati. 'Naravno da je sada ključno restrukturiranje brodogradilišta kao temeljni preduvjet da se poglavlje zatvori' dodao je Popijač. 'Ne mogu baš biti preveliki optimist,a li ponavljam sa zadovoljstvom činjenicu da ćemo u tome sudjelovati,' rekao je predstavnik HUS-a, Ozren Matijašević.
'Zabrinutost vjerojatno proizlazi iz činjenice da je i dalje u brodograđevnom sektoru situacija teška, da su znaci oporavka jako skromni i da će biti teško pripremiti održive planove restrukturiranja,' rekla je Olgica Spevec iz Agencije za tržišno natjecanje. Ove godine za to ćemo iz proračuna izdvojiti oko 4 i pol milijarde kuna, a za platit će ostati još ukupno 12 milijardi kuna državnih jamstava. Dok se gubio novac, gubilo se i vrijeme. 'Vremena više nema. Imali smo jedno 7-8 godina vremena za to. Sad se to svodi na toliko mjeseci. Nagomilani problemi za dizalice nekih škverova bit će preteški,' dodala je Spevec. 3. maj i Brodosplit ovise o ponudama zainteresiranih kupaca, austrijskom A-teku te samoborskom Div-u. Ostali su nakon višestoljetne tradicije porinuli možda i posljednji brod.