Tonči Tadić smatra kako Nizozemci koji su sudjelovali u spašavanju Kurska u ovoj situaciji Hrvatskoj uopće nisu bili potrebni.
'Turski ih je brodovlasnik doveo samo da bi Hrvatima platili manju odštetu', smatra Tadić.
Kapetan Mario Babić nije želio komentirati ponašanje zapovjednika broda i posade, jer, kako je rekao nema potpuni uvid u situaciju na brodu. Ipak slaže se kako je čudno da brod prije napuštanja nisu usidrili.
>> Video: Brod i dalje gori, tegljači zaustavili njegovo kretanje
>> Video: Snimke požara na turskom brodu
>> Nove video snimke havarije na Jadranu: Gorući brod se od vrućine počeo savijati
>> Mesić: 'Havarija broda dokaz je da je potrebna kontrola Jadrana'
>> U venecijanskoj bolnici petoro ozlijeđenih s turskog broda
'Što se tiče postupka turskog brodovlasnika koji je u pomoć pozvao nizozemske stručnjake za gašenje požara na brodu, njegov je postupak u skladu sa zakonom i na njega je imao potpuno pravo, a na nama je da tražimo naknadu za sve što smo učinili', kaže Babić.
Istarski župan Ivan Nino Jakovčić smatra kako je Hrvatska u ovom slučaju imala puno sreće, te da sami, bez pomoći sa strane nikada ne bi uspjeli stabilizirati situaciju.
'Trebali smo odmah jučer ujutro pozvati talijanske brodove za gašenje požara, pa ne bi sve do danas imali vatru na brodu. Nismo znali ni što je na brodu, ni što se sve može dogoditi. Iako moram zahvaliti svima koji su sudjelovali i sudjeluju u akciji s hrvatske strane, jer su maksimalno dobro obavili svoj posao. Ni u jednom trenutku nije došlo do opasnosti da brod dođe do same obale. Ipak Hrvatska nije u potpunosti spremna za ovakve situacije', kaže Jakovčić.
No kapetan Babić se ne slaže s njim. Tvrdi kako su remorkeri Jadranskog pomorskog servisa, koji se sada nalaze pokraj broda i sudjeluju u hlađenju oplate, znatno kvalitetniji od talijanskih za koje je brod privezan.
'Oni su spremni i za gašenje požara na tankeru', tvrdi Babić.
Brod je osiguran na milijardu eura u slučaju požara. Hrvatska od toga traži 30 milijuna eura odštete.