S prvim danom nove školske godine oko trećine zagrebačkih osnovnoškolaca dobilo je i komplete školskih odora, za što su stanovnici Zagreba izdvojili 12.446.250 kuna. Međutim, taj će novac, čini se, biti bačen u vjetar jer djeca zapravo svoje školske odore uopće ne moraju nositi.
Prema službenim informacijama u pilot-projekt uvođenja školskih odora uključeno je 48 zagrebačkih osnovnih škola, odnosno 23.272 učenika. Od toga će u u 31 školi odore dobiti svi učenici, dok su učenici 17 škola, u kojima ih nose samo pojedini razredi, svoje odore dobili još tijekom travnja. Tijekom rujna odore i obuću trebali bi dobiti svi učenici koji ih dosad nisu dobili.
Paket odora sadrži dvije majice kratkih rukava, jednu majicu dugih rukava s kapuljačom te startas tenisice. Za ovaj posao Grad Zagreb angažirao je tvrtku URIHO.
Međutim, niti jedan od tih 23.272 učenika svoju novu majicu, za koju su novac osigurale sve platiše gradskog prireza, nikad neće morati odjenuti. "Nošenje školskih odora nije obvezno niti u jednoj školi koja se odazvala inicijativi da se one nabave njihovim učenicima", potvrdio je za DNEVNIK.hr Ivica Lovrić, pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport.
Lovrić objašnjava da su u dopisu njegova ureda, koji je svim osnovnim školama upućen 1. veljače 2017. godine, svi ravnatelji zamoljeni da oprezno i s uvažavanjem pristupe pitanju uvođenja školske odore u svojoj školi imajući u vidu demokratska načela koja uzimaju u obzir mišljenje učitelja, roditelja i učenika.
Postavlja se, međutim, pitanje zbog čega je Grad krenuo s projektom i izdvojio gotovo 12,5 milijuna kuna za opremu učenika koji ju uopće ne moraju nositi.
"Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport potiče nošenje odore kao svakodnevne školske odjeće, no isto je tako u dopisu, koji je u ožujku upućen svim školama, navedeno da se neće sankcionirati učenici koji ih ne budu redovito nosili, bez obzira na razloge", odgovara Lovrić.
Dodaje da svrha inicijative uvođenja školskih odora nije sankcioniranje za nenošenje školske odore, već promoviranje poticajna radnog okružja u kojem će se učenicima omogućiti aktiviranje maksimalnih kognitivnih potencijala i isticanje znanjem, pozitivnim ponašanjem, prijateljskom, vršnjačkom i kolegijalnom suradnjom i empatijom, a ne odjećom. "Nošenje školske odore ima cilj pomoći djeci u razvijanju osjećaja pripadnosti razrednom odjelu i školi u cjelini i nikako ne smije biti razlikovni čimbenik u bilo kojem pogledu", kaže Lovrić.