Vlada se sprema ukinuti božićnice i regres djelatnicima državnih i javnih službi te javnih poduzeća. Pregovori u punom zamahu kreću od sutra. Javna poduzeća u kojima se kroz kolektivne ugovore dijelilo sve i svašta veći su problem.
Sindikati prijete tužbama Vladi, a Vlada čelnicima poduzeća. Ako se ne uspiju prilagoditi oštrim rezovima - lete van. Ići će se na izmjene Zakona o plaćama javnih službenika dok će se državnima ugovori otkazivati.
Vrlo je vjerojatno da Vlada pronalazi siguran put, ali najveći problem i dalje joj ostaju javna poduzeća. Kroz Kolektivne ugovore za stotinu pedeset tisuća radnika tu se kupovao socijalni mir, radnicima su se na uštrb države davala svakojaka prava i sindikati će od njih teško odustati.
'Nadam se da će i oni razumjeti situaciju, shvatiti ovaj jedan pozitivan iskorak kao činjenicu u kojoj svi moramo dati doprinos, od sindikata do uprave. Pregovore smo već počeli i nadamo se da će mo ih nastaviti kroz iduće tjedne iako ima otpora', rekao je Zoran Popovac iz Hrvatskih željeznica.
>> Šef Petrokemije smijenjen jer je isplatio regres
Hrvatske željeznice primjer su jednog od najvećih državnih gubitaša, unatoč dobro plaćenim menadžerima i brojnim sindikatima. Čak trinaest ih predstavlja radnike, a čak 18 milijuna kuna Hrvatske željeznice izdvajaju za svoje sindikate.
Prema Kolektivnim ugovorima u to se kao obveze poslodavca, iako sindikati ubiru i članarinu radnika, ubrajaju različiti troškovi - od prostorija za rad, troškova telefona do plaćanja stručnih seminara u zemlji i svijetu. Novac se, očito, uz blagoslov države trošio na sve i svašta. Tek rijetki su sada za bolne rezove.
Od dvadesetak javnih poduzeća jedino Croatia Airlines ima odredbu po kojoj se Kolektivni ugovor može otkazati ili prestati vrijediti. U svim drugim slučajevima Vladu, točnije Uprave čeka težak posao uvjeravanja sindikata da se odreknu brojnih prava.
Ukupno {{TotalVotes}} This browser does not support the video element.