Preobražaj ureda

Project Management Office (PMO) – vitalan dio strateškog tima

Slika nije dostupna
PMO (Project Management Office – Ured za vođenje projekata) je vitalan za opstanak na tržištu - generalni je zaključak Konferencije Preobražaj ureda za vođenje projekata koja se održala u zagrebačkom hotelu Antunović u sklopu trodnevnog PMI Foruma, vodećeg događanja struke.

Svaka tvrtka želi osigurati svoj opstanak na tržištu, traži načine kako prilagoditi svoje proizvode, procese, zaposlenike i troškove u svrhu postizanja boljih poslovnih rezultata. Uvijek se postavlja pitanje kako prepoznati uspješnu tvrtku? Uspješna tvrtka ima dobar rezultat, njezina poslovna strategija realizira se sukladno dogovorenom planu, ima projekte koji su usklađeni s njezinom poslovnom strategijom, njezini projekti su prioritizirani na transparentan i učinkovit način te se realiziraju sukladno planu (opseg, rok, trošak). Podaci o opsegu projekta, terminskom planu, troškovima, sudionicima i trenutnom statusu projektnih aktivnosti su uvijek dostupni svim dionicima svih projekata. Takvi podaci moraju biti pregledni, razumljivi, sveobuhvatni, ažurni i točni, a odgovornost za to nosi PMO. Resursi potrebni za promjene su raspoređeni na transparentan i učinkovit način. To sve dovodi do zadovoljnih klijenata i zaposlenika koji su samim time dodatno motivirani za rad i učenje na projektima. PMO brine da svi elementi potvrđene strategije budu sadržani u ciljevima projekata iz portfelja tvrtke. Upravo na ove stvari utječe PMO koji predstavlja vitalan dio strateškog tima, aktivno sudjeluje u donošenju odluka, utječe na produktivnost tvrtke, potiče realizaciju projekata koji ostvaruju zacrtane strateške ciljeve, točnije, uspješno spaja strategiju s operativnim dijelom organizacije.

Među govornicima, konferencijskog dijela PMI Foruma, ističe se dr. Al Zeitoun, direktor Upravnog odbora PMI-a koji je istaknuo da projekti propadaju i prije nego što započnu što se događa kada je projekt sam sebi svrha, te ga se ne uspije kvalitetno pozicionirati, a upravo je to glavna uloga PMO-a. Između ostalog, Zeitoun je istaknuo da je, uz vrijeme i budžet, bitan fokus na razultate koji se ostvaruju kad se projekt realizira što jamči i implementaciju strategije kao ključnog faktora opstanka na tržištu. Upravo zato što je PMO ključan u definiranju projekata koji mogu ostvariti strategiju bitno je pravovremeno identificirati i analizirati rizike kako bi se ubrzala reakcija na tržištu, zaključili su i Rick Graham te Bart Bernink, obojica PMP-ovci (Project Management Professsional) s višegodišnjim iskustvom.

Hrvatska tvrtka koja je uložila 100.000 kuna u ono o čemu svaki radnik sanja

Dinamična diskusija na okruglom stolu okupila je vrsne domaće stručnjake i voditelje projektnih ureda, redom: Deana Decha (Ericsson Nikola Tesla), Berislava Crkvenaca (Vipnet), Nenada Marjanovića (Hewlett-Packard), Alana Mirka Poldrugača (Raiffeisen bank), Sanju Zagajšek (Privredna banka Zagreb), Silvanu Mandić (Intesa Sanpaolo Card), Dariju Ivandić Vidović (Croatia osiguranje), Matiju Popović (Hrvatska pošta), Maria Špundaka (Combis), Nikolu Rendulića (CloudSense) te Daria Novakovića (Proteron Consulting). Oni su istaknuli da bez PMO-a koji, između ostalog, omogućuje sustavnost u komunikaciji svaki trud postaje beznačajan, od najsitnijih pa do najbitnijih stvari, samo je pitanje kako je PMO strukturiran - je li organiziran na razini poslovne jedinice, tvrtke, projekta, centra za izvrsnost ili specičnog projekta.

“Svojim svakodnevnim aktivnostima i točno definiranim projektima na razini hrvatskog ogranka PMI-a želimo potaknuti tvrtke da se odmaknu od porazne statistike gdje 70% projekata ne ostvaruje svoje ciljeve. Rado dijelimo svoja znanja i iskustva te potičemo tvrtke ali i javni sektor da podignu “ljestvicu” kvalitete u upravljanju projektima kako bi potaknuli produktivnost i gospodarski rast” – istaknula je za ovu prigodu predsjednica PMI Udruge Hrvatska, Marija Bajica.

Ovogodišnji trodnevni PMI Forum podržale su brojne tvrtke jer prepoznaju vrijednosti koje generira kultura projektnog upravljanja: Hrvatska pošta, Altima, Hrvatski Telekom, Croatia osiguranje, Sedam IT, Ericsson Nikola Tesla, Oikon, Poslovna inteligencija, Primakon, Feedback, Cognita, Proteron, mStart, Span, Vuglec Breg, Erste&Steiermärkische Bank, KTC International, Hedona, MediaVektor, Verdelino te AmCham.
 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook