Rastu cijene goriva

'Cijene gorivo će nam uskoro diktirati Budimpešta'

Slika nije dostupna
Od ponoći poskupljuje gorivo. Za napuniti prosječan 50-litarski spremnik trebat će odvojiti 11 kuna više, za dizelski 6 i pol kuna.

Cijene bi, upozoravaju stručnjaci, mogle rasti i na idućoj izmjeni zbog embarga na izvoz sirijske nafte. Bivši član Uprave Ine, danas član HSLS-a, Miljenko Umičević upozorava - cijene će nam uskoro diktirati Budimpešta.

Na benzinskim crpkama više nema opuštenosti. Cijena goriva se dobro provjerava. Svako novo poskupljenje dodatan je udar za građane. A od ponoći one će biti više od 13 do 22 lipe. Najtočeniji eurosuper 95 poskupljuje na 9 kuna i 87 lipa, Eurosuper 98 na 10 kuna i 17 lipa, a eurosuper 100 na 10 kuna i 38 lipa. Nova cijena eurodizela je 9 kuna i 10 lipa, običnog dizela 8 kuna 78 lipa, a skuplji su loživo ulje i plavi dizel.

'To je previsoko za naš standard u Hrvatskoj, previsoko', požalio se jedan građanin. 'Nadam se da neće otići preko 10 kuna, kako je bilo prošle godine, jer nam treba benzin, trebamo raditi', dodao je drugi građanin. Misli tako i bivši član uprave INE. Kaže cijene će ubuduće diktirati Budimpešta ako vlada privremeno zakonom ne spriječi MOL u namjeri da stekne većinski udio u INI. Suprotno vladi, tvrdi da zapreka za to u europskim zakonima nema.

'Privremeno se mogu uvesti restriktivne mjere kad je u pitanju zaštita javne sigurnosti, pod javnom sigurnošću to je širok pojam to je definicija koja uključuje i nacionalne interese, borbu protiv kriminala. Dakle postoji uporište i nije prihvatljivo objašnjenje', smatra Miljenko Umičević, stručnjak za naftu.

Brz odgovor stigao je od ministra gospodarstva. Za ministra Popijača to je samo predizborni trik, a on je podsjetio i na to tko je prodao Inu. Regulatorna agencija uskoro će morati skinuti zabranu trgovanja dionicama Ine. MOL-ove namjere su jasne. Vlada je do sada isticala da će braniti hrvatske strateške interese, no još ne otkriva kako.

Traži se od Vlade da po hitnom postupku donese zakon kojim bi se privremeno onemogućilo Mol da stekne većinski udio u INI. Opravdanje da se to ne može učiniti zbog europskih zakona HSLS-ovi stručnjaci smatraju neosnovanima. 'Moglo bi nam se vrlo skoro, možda za 15 ili 30 dana moglo desiti, ako dođe do ovakvog scenarija o kojem danas govorimo da ćemo odlaziti u Budimpeštu po cijenu plina i nafte', istaknula je premijerka Kosor.