Nije sinjska, nego robotička. Alka koju je osmislio Boris Anić Ćurko djecu od malih nogu kroz igru uči robotici. 'Što učenik može naučiti kroz igru u našem prvom koraku je kako se giba gusjeničar, bager, a nema volan. Ovaj se robot na isti način giba', kaže Boris.
Od djetinjstva je u robotici osvajao prva mjesta. Danas je zaslužan za EMORO, robote koji su djeci omiljena igračka. Ali i pomoć pri učenju. 'Moji prijatelji kažu da su savršeni za učenje, savršeni su za početak, zapravo, može se puno toga obuhvatiti njima', kaže srednjoškolac Kristijan Džamonja.
Kada učenik u računalo upiše naredbu, robot je izvrši. 'Zato što su djeca fokusirana na ono što se tumači, odmah vide što su napravili, vide uzročno-posljedičnu vezu između onoga što rade', kaže Boris.
>> 'Njegova glazba pokreće ljudska srca'
Od praćenja zadanog smjera do rušenja limenki. 'On je posve autonoman i ja sam njegov mozak, kao da ja putujem autićem po crti i vozim ga', kaže Kristijan. 'Roboti koji sami čiste, koji su samostalni rade već i danas, ali naravno to ćemo, nadam se, i mi biti u mogućnosti napraviti sami', kaže srednjoškolac Marko Tomić.
Sastavljajući robote, školarci vježbaju i motoričke sposobnosti. A osim što se EMORO robotima služe škole u cijeloj Hrvatskoj, uskoro će prijeći granicu. 'Ljudi nisu navikli da iz Hrvatske dolaze tehnološki jako napredni proizvodi', kaže Boris. A za takav proizvod bile su potrebne godine rada i posao bez radnog vremena. Jer kad se radi nešto što se voli, kaže Boris, onda se to ni ne osjeti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook