Vrhunske vozne karakteristike uskoro i u kabriolet formi

Toyota je odlučila službeno predstaviti konceptnu kabrioletnu inačicu svog GT86 modela koji će premijerno biti predstavljen na ženevskom auto salonu.

Toyota će u Ženevi po prvi put predstaviti svoj novi GT86 Open Concept, automobil kreiran da ispita klimu za potencijalno uvođenje kabriolet verzije svog svjetski hvaljenog GT86 sportskog coupea. Koncept je osmišljen na način da dostavlja živahne, aktivne i pristupačne performanse i dinamične sposobnosti GT86 coupea s dodatnim dražem vožnje s otvorenim krovom.

Vanjske dimenzije automobila jednake su onima coupea, dakle 4.240mm dužine, 1.750mm širine i 1.270mm visine. Fiksni tvrdi krov zamijenilo je višeslojno krovište od tkanine sa staklenim stražnjim vjetrobranskim staklom. U unutrašnjosti možemo primijetiti isti 2+2 format sjedenja dok spuštanjem mekog krova iza fiksnih stražnjih sjedala dolazi do minimalne intruzije u prtljažni prostor.

Izložbeni automobil predstavljen je u posebnoj kombinaciji čisto bijele boje i mornarsko plave, djelo Toyota Boshoku Milan Design (TBMD) centra kojom su željeli prenijeti duh i atmosferu talijanskog grada Milana, jednog od najvećih centara mode i dizajna u svijetu.

U unutrašnjosti je primijenjena ista kombinacija boja s presvlakama od bijele perfofirane kože i detaljima u mornarsko plavoj dok su kontrastni prošivi izvedeni u zlatno žutoj boji koja je odabrana i za tepihe.

Konceptni GT86 Open temelji se na istoj platformi i pogonskom sklopu kao i GT86 coupe. U srcu kabrioleta nalazi se atmosferski, horizontalno oprečni, četverocilindrični boxer motor obujma 1.998cc koji razvija 200 KS i 205 Nm okretnog momenta. Snaga 2-litrenog atmosferca prenosi se na stražnje pogonske kotače preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača kratkog hoda ili 6-stupanjskog automatika pri čemu potonji dolazi s polugama na upravljaču za mijenjanje brzina.

►►►   Dodatnih 125 KS za Toyotu GT86

►►►   Toyotin GT86 GT4 trkaći automobil spreman za natjecanja

Toyota je izdvojila brojna područja koja se moraju dodatno procijeniti s inženjerskog stajališta da bi mogli utvrditi utjecaj kabriolet karoserijske forme na same performanse automobila, rigidnost vozila, ravnotežu, masu i aerodinamička svojstva. Međutim, s elementima kao što su vrata bez okvira, već se tijekom dizajna GT86 coupea očigledno razmatrala mogućnost uvođenja kabriolet verzije što znači da bi učinak dizajna s otvorenim krovom trebao imati minimalan utjecaj na strukturalnu čvrstoću automobila. Toyotini inženjeri kontinuirano razmatraju učinkovite mjere za očuvanje rigidnosti vozila kao što je primjena elemenata za jačanje spona koje drže vrata.

GT86 ima gotovo savršen omjer raspodjele mase od 53:47 što mu omogućava idealan odaziv na čak i suptilne komande upravljača, gasa i kočnica, te nisko gravitacijsko središte automobila na 460mm. Dok će uvođenjem mekog krovišta gravitacijsko središte automobila vjerojatno biti još niže, potrebni su daljnji inženjerski napori i analize da bi se postigla savršena ravnoteža coupe inačice.

GT86 na vazi pokazuje tek 1.257kg zahvaljujući opsežnim mjerama za uštedu mase čime se ovaj automobil može pohvaliti omjerom snage i mase od otprilike 160 KS po toni. Upravo je to ključno za performanse vozila, hvaljene na svim do sada provedenim testovima koji ovaj automobil unatoč njegovoj 'relativno' maloj izlaznoj snazi u usporedbi s konkurencijom hvale kao jedan od najzabavnijih, najdinamičnijih i najupravljivijih sportskih coupea na tržištu (naravno, u svojoj pripadajućoj klasi).

Nadamo se da će se Toyota odlučiti na pokretanje ovog projekta i serijsku proizvodnju GT86 Open koncepta jer je ovo doista prekrasan, pristupačan i dinamičan sportski kabriolet koji bi bio pravo osvježenje, figurativno i doslovno govoreći.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.