Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Toyotin GT86 GT4 trkaći automobil spreman za natjecanja

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ova prelijepa Toyota GT86 prva je GT4 trkaća verzija coupea japanskog brenda a svoj će prvi službeni nastup zabilježiti na europskom GT4 prvenstvu u svibnju.

Liste natjecatelja u GT seriji mogle bi ove godine dobiti još jedno ime na popisu, novi GT4 automobil u obliku Toyote GT86. Tvrtka GPRM iz Buckinghama koja je specijalizirana za razvoj trkaćih automobila do sada je već daleko napredovala u dizajnu i razvoju onoga za što sami kažu da će biti cjenovno prihvatljiv, endurance trkaći automobil.

Prvi primjerak već je gotov a prema riječima direktora GPRM-a, potencijalni kupci već su iskazali interes za novi GT4 automobil. Gary Blackham i Roger King, direktori GPRM-a, nadaju se da će tijekom ove godine plasirati barem dva automobila u službena natjecanja.

Dizajn, izrada i sve ostalo vezano uz projekt u potpunosti je bio u rukama GPRM-a uz suradnju oživljenog Team Toyota GB-a. Automobil za pogon koristi standardni proizvodni motor i mjenjač iz razloga što je Toyota željela dokazati kvalitetu i pouzdanost svog novog automobila.

Novi GT4 automobil dolaziti će s turbo punjačem koji će potpomagati rad četverocilindričnog motora s ciljem pružanja razine snage potrebne za ovaj tip natjecanja, dakle u području 350 KS. Međutim, najzanimljivija stavka kod ovog automobila mogla bi biti vrlo prihvatljiva, koliko je to moguće, niska cijena za jedan GT4 automobil a u GPRM-u su uvjereni da će moći proizvesti GT4 automobil u potpunosti spreman za utrke za manje od 100.000 britanskih funti (ne uključujući porez i osnovni automobil).

''Oduvijek smo razmišljali o razvoju GT4 automobila kada smo radili na automobilu za Britcar24. Ovaj automobil ima zaštitni kavez po propisima FIA-e, ATL natjecateljsku gorivu ćeliju, i još mnoštvo toga,'' objašnjava Blackham i dodaje: ''Automobil ima izvrsne upravljačke karakteristike, vozači će moći savladati i izigrati automobile iz najviše klase po zavojima. Jedina mana je bila izlazna snaga motora obzirom da smo radili sa serijskim proizvodnim motorom koji dostavlja 197 KS ali i standardnim mjenjačem jer je tako željela Toyota GB. Automobil je radio savršeno, ali smo bili barem 150 KS slabiji u odnosu na vodeće automobile u klasi. Turbo punjač na GT4 automobil dati će šasiji snagu koja je potrebna da bude doista konkurentan.''

►►►   Dodatnih 125 KS za Toyotu GT86

►►►   E, ovo je vozilo budućnosti - Toyota Fun-Vii

Blackham smatra da će najatraktivniji aspekt ovog GT86 GT4 automobila biti njegova prihvatljiva cijena i niži troškovi održavanja. ''Možete kupiti GT4 GT86 i utrkivati se njime jednu cijelu sezonu za isti budžet koji bi vam bio potreban da samo kupite neki malo egzotičniji automobil. Mi smatramo da će pouzdan automobil s niskim troškovima održavanja biti upravo prava stvar za GT4 natjecanja u ovom trenutku.''

Iako automobil nije djelo Toyote GB, japanski brend svejedno je dao svoj blagoslov pojektu a pristali su i pružati daljnju tehničku podršku. Kao i kod BTCC-a, dobro odabrana kombinacija tima i vozača također će potencijalno moći ostvariti dodatnu podršku za trkaći program.

GPRM je izgradio svoj odnos s Toyotom tijekom razvoja BTCC NGTC prototipnog Avensisa još 2010. godine, a danas također nudi i cijeli niz dodataka za nove Toyotine sportske automobile od paketa opreme za trkaću stazu do replika Britcar24 automobila do pravog GT4 trkaća.

Novi GT4 trkaći automobil u ruhu Toyote GT86 koštati će manje od 100.000 britanskih funti bez poreza. U tu cijenu također ne ulazi osnovni automobil. GPRM može sam nabaviti osnovni automobil a isto ovisi o dostupnosti automobila na tržištu. Automobil dolazi obojan u osnovnu boju, dakle bez trkaćih oznaka a naravno iste se mogu dogovoriti po neobjavljenim cijenama.

Za dostavu gotovog automobila od dana narudžbe, depozita i dostave osnovnog vozila potrebno je 12 do 14 tjedana. Za homologaciju vozila se još čeka potvrda. Neke od opcija na koje se kupci mogu odlučiti su i paddle shift mjenjač s polugama na upravljaču, klima uređaj te električki grijano prednje vjetrobransko staklo.

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene