Testiranje u Hrvatskoj

VELIKI TEST dječjih autosjedalica: Četiri pale zbog loše sigurnosti

Hrvatski autoklub objavio je rezultate iscrpnog testa 15 dječjih autosjedalica svih skupina težine, koje su međusobno uspoređene u pogledu sigurnosti, jednostavnosti korištenja, ergonomije, čišćenja i završne obrade te sadržaja štetnih sastojaka.

Premoćnu pobjedu odnijela je sjedalica Cybex Juno 2-Fix namijenjena grupi I, djeci težine od 9 do 18 kilograma ili otprilike od jedne do četiri godine. Ova sjedalica pokazala se odličnom u svakom kriteriju našeg testa, sasvim zasluženo je osvojila maksimalne ocjene u svim ispitnim kategorijama pa stoga ni ne čudi da se našla usamljena na vrhu s maksimalnom ukupnom ocjenom "vrlo dobar".

Stepenicu ispod pobjednika s ukupnom ocjenom "dobar" ovaj se put našlo šest proizvoda. Britax/Römer Kidfix XP SICT, Recaro Monza Nova 2, Storchenmühle Solar i Recaro Monza Nova 2 Seatfixpripadaju grupi II/III u koju se mogu sigurno smjestiti djeca od 15 do 36 kilograma ili otprilike od četiri do 12 godina, dok preostale dvije sjedalice s istim rezultatom na testiranju, Casualplay Q-Retraktor Fix sa sidrom i Casualplay Q-Retraktor Fix, spadaju u grupu kojoj pripada i ukupni pobjednik ovoga testa, grupu I.

Skupina sjedalica s ocjenom "zadovoljavajuće", koje pripadaju zlatnoj sredini, nešto je manja od prethodne. U njoj su sjedalice Cybex Aton 3(grupa 0+) , Cybex Aton 3 & Base 2-fix (grupa 0+) i Storchenmühle Starlight SP (grupa I/II/III).

Ocjenu "dovoljan", koja je tek korak od neprolazne, ovaj je put zaslužila tek jedna sjedalica, Hema Baby (grupa 0/I). U njezinu slučaju slabosti su uočene u čitavom nizu nedostataka, od onih koji se tiču sigurnosti zbog relativno visokog opterećenja pri frontalnom sudaru, prosječnog opterećenja pri udaru s boka i nemogućnošću sigurnog učvršćenja za sjedalo automobila, pa do onih koji se odnose na jednostavnost korištenja i ergonomiju poput komplicirane montaže i zakopčavanja, limitiranog pogleda na okolinu, ručnog pranja presvlake i povećane kontaminacije.

Ono što posebno zabrinjava kada je riječ o aktualnom testiranju jest činjenica da su čak četiri dječje autosjedalice pale na testu, i to najviše zbog katastrofalnih rezultata u pogledu sigurnosti. SjedaliceBritax/Römer Xtensafix (grupa I/II/III), Nania Baby Ride (grupa 0+), Britax/Römer Max-Fix (grupa 0+/I) i Axkid Kidzofix (grupa I/II) ne mogu se preporučiti i bolje ih je izbjegavati.

Britax/Römer Xtensafix pokazao je ozbiljne nedostatke tijekom frontalnog sudara, Nania Baby Ride pala je na testu zbog loših rezultata kod bočnog udara, Britax/Römer Max-Fix pretjerao je sa sadržajem štetnih sastojaka, dok je sjedalica Axkid Kidzofix na testu pala zbog mana tijekom frontalnog udarca jer su se u njezinu slučaju odvojili ISOFIX konektori, a to bi u slučaju stvarne nesreće na cesti moglo imati katastrofalne posljedice.

►►►   Koje zimske gume odabrati ove sezone?

►►►   Euro NCAP objavio rezultate za dva nova automobila i nagrade za napredne sustave

Prometne nesreće jedan su od glavnih uzroka smrti djece do 14 godina. Procjenjuje se da bi čak 70 posto djece preživjelo ili smanjilo težinu i ozbiljnost svojih ozljeda kada bi tijekom nesreće bilo pravilno vezano u dječjoj autosjedalici. Nažalost, prometne nesreće mogu se dogoditi svakome i u svakom trenutku, čak i tijekom odlaska do najbliže trgovine ili škole. Korištenje primjerene autosjedalice upravo je iz toga razloga i propisano Zakonom o sigurnosti prometa na cestama koji navodi kako vozač motornog vozila može prevoziti dijete mlađe od pet godina samo na stražnjim sjedalima, i to u posebnoj sigurnosnoj sjedalici koja je za vozilo pričvršćena sigurnosnim pojasom vozila ili posebnim kopčama u vozilu.

Kada je pak dijete starije od pet, a mlađe od 12 godina, ono se smije voziti samo na stražnjim sjedalima i sjediti na posebnom postolju prilagođenom njegovoj visini tako da se može vezati sigurnosnim pojasom na tri točke vezivanja.

Dijete do dvije godine može se prevoziti i na prednjem sjedalu ako vozilo nema suvozački zračni jastuk ili je on isključen te ako se prevozi u sigurnosnoj sjedalici postavljenoj suprotno od pravca vožnje koja je pričvršćena za vozilo pomoću sigurnosnog pojasa na tri točke vezivanja ili posebnim kopčama u vozilu.

Zaključak je više nego očit i mnogo puta ponavljan: autosjedalica - uvijek i bez iznimke!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.

Povezane teme