Upoznajte Macana – novi manji terenac iz Porschea

Nakon mnogih najava, teasera i neslužbenih informacija o novom CUV modelu iz Porschea, njemački luksuzni brend napokon je javno predstavio Macan i to na Los Angeles Auto Showu.

Njemački brend luksuznih vozila godinama već priprema teren za uvođenje novog crossover modela, Porsche Macana. Porsche je sada napokon odlučio i službeno predstaviti novi Macan CUV, prvi kompaktni crossover ikada za njemački brend.

Iako je ime Macan (čitaj: ma-kan) kod mnogih žitelja ovih područja izazvao salve smijeha, ime zapravo potječe od indonezijske riječi za tigar što znači da se u konačnici doista i radi o 'macanu.' Neovisno o imenu, mnogi bi se vjerojatno rado dohvatili najmanjeg gradskog terenca sa znakom Porschea.

Također nazivan i 'baby' Cayenne, novi CUV u ponudi Porschea ima nešto dinamičniji profil dijelom zahvaljujući nižoj liniji krovišta (koju Porsche naziva 'flyline' a usuđujemo se reći asocira na 911-icu) i više ukošenom stražnjem staklu dok tanki stražnji svjetlosni sklopovi također doprinose visokom estetskom dojmu.

Od tehničkih svojstava valja spomenuti prednji ovjes s dvostrukim potpornjakom (double wishbone ovjes) i multi-link ovjes na stražnjem kraju s varijabilnom kontrolom rada amortizera te elektromehanički servo sustav dok se na popisu opcionalne opreme nalazi i zračni ovjes.

Valja spomenuti da će svi Macan modeli dolaziti standardno opremljeni proizvođačevim PTM (Porsche Traction Management) sustavom koji za razliku od standardnih pogona na sva četiri kotača koji, kao što naziv govori, snagu šalje u jednakom omjeru na sva četiri kotača, PTM sustav u načelu snagu uvijek šalje na stražnju osovinu dok se po potrebi čak 100 posto snage može prenijeti na prednju osovinu. Ovaj pametan sustav pogona na sva četiri kotača uparen je s Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) sustavom posebno kalibriranim za potpuno novi CUV model.

U Porscheu se hvale da će Macan postaviti nove standarde u području vozne dinamike i užitka u vožnji, kako na cesti tako i izvan nje. Za off-road vožnju potrebno je tek pritisnuti gumb u kokpitu koji podiže visinu položaja vožnje za dodatnih 4 centimetara dok se odmak od tla povećava za maksimalnih 22.8 centimetara. Tu je naravno i cijeli niz pomoćnih sustava za veću samouvjerenost u zahtjevnijim voznim uvjetima poput Hill Control sustava i Downhill Assist sustava da spomenemo samo neke.

►►►   Prošireni Porsche Cayenne dizel izgleda super

Unutrašnjost je vjerojatno također preuzeta od većeg brata jer Macan zadržava isti styling i općenito izgled i raspored komandne ploče. Macan S standardno će dolaziti opremljen Piano Black interijerom s umetcima od Alcantare na sjedalima dok će Turbo verzija dolaziti s kožnim presvlakama, ukrasnim elementima od brušenog aluminija i električki podesivim sjedalima.

Prilikom lansiranja na tržište u ponudi će biti tri motorizacijske opcije. Prvi na popisu je Macan S a pogoniti će ga 3.0-litreni V6 twin-turbo motor s 340 KS koji se na kotače prenose putem 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvije spojke. Isto omogućava crossoveru da do stotke ubrza za vrlo respektabilnih 5.4 sekunde ili 5.2 sekunde s opcionalnim Sport Chrono paketom. Maksimalna brzina iznosi 254 km/h dok bi se prosječna potrošnja trebala kretati između 8.7 i 9 litara na 100 km.

Najjači model u ponudi, Macan Turbo, pod poklopcem skriva 3.6-litreni V6 twin-turbo koji dostavlja 400 KS. Do stotke ubrzava za samo 4.8 sekundi (4.6 sa Sport Chrono paketom) i postiže maksimalnu brzinu od 266 km/h. Iz Porschea kažu da će najjači Macan model trošiti oko 8.9 do 9.2 litre na 100 km, a mi bi dodali – vjerojatno niz Velebit!

Jedini dizelaš u ponudi je Macan S Diesel koji pokreće također 3.0-litreni V6 twin-turbo motor s 258 KS što je dovoljno za ubrzanje od 0-100 km/h za 6.3 sekunde (6.1 sekundu sa Sport Chrono paketom) i maksimalnu brzinu od 230 km/h. S ovim motorom Macan prosječno troši između 6.1 i 6.3 litre.

Porsche u nekom kasnijem trenutku planira uvesti slabiji model opremljen 2.0-litrenim 4-cilindričnim turbo motorom i Macan Diesel s 2.0-litrenim turbo dizelskim motorom. Ovaj duo biti će prvi Porscheovi modeli opremljeni 4-cilindričnim motorima nakon umirovljenja 968 modela 1995. godine.

Što se tiče vanjskih dimenzija, Macan mjeri 4.680mm u dužinu, 1.920mm u širinu te 1.620mm u visinu, što su tek nešto manje brojke u odnosu na Cayenne (4.850/1.940/1.710). Dakle, iako je novi Macan zamišljen kao crossover model kompaktnih dimenzija, ili baby Cayenne, nema apsolutno ništa 'baby' u vezi ovog automobila.

U prodajnim salonima na domaćem njemačkom tržištu Macan će se pojaviti u travnju a početna cijena Macan S i Macan S Diesel modela iznositi će 58.000 eura dok će za Macan Turbo biti potrebno izdvojiti 79.000 eura.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.