Pametni retrovizor nalazi se unutar strukture tradicionalnog retrovizora koji udomljava LCD monitor koji se može aktivirati umjesto tradicionalnog retrovizora. Kamera visoke rezolucije montirana je na stražnji kraj vozila i pruža vozaču jasan i neometan pogled na sve što se zbiva iza vozila te također omogućava pregled mrtvih točki i drugih uvjeta u vožnji.
Još jedna zanimljivost novog pametnog retrovizora jest mogućnost da vozač isključi LCD ekran i prebaci se na tradicionalan retrovizor ili vrati ponovno na LCD ekran jednostavnim pritiskom gumba na dnu retrovizora.
Pametni retrovizor pruža širi i jasniji pogled na pozadinu vozila u odnosu na standardni retrovizor. LCD monitor omogućava neometan pogled na stražnje bokove automobila čime se tradicionalne prepreke povezane s konvencionalnim retrovizorima (poput C stupova) uklanjaju iz priče. Vozač tako može daleko učinkovitije pratiti uvjete u prometu.
Vidljivost na promet u pozadini automobila preko tradicionalnog retrovizora može biti ometana ako na stražnjem sjedalu sjede visoke osobe ili kad zbog nestašice mjesta u prtljažniku vozač bude prisiljen dio osobnih stvari položiti na stražnju policu. S novim pametnim retrovizorom to više nije predmetno zahvaljujući kameri ugrađenoj na stražnje vjetrobransko staklo koja prikazuje stanje u prometu preko LCD monitora ugrađenog u retrovizor.
Unatoč tomu što ovisi o radu kamere, pametni retrovizor može pružati kristalno čisti prikaz u raznim okolinskim uvjetima poput kiše, snijega, u ranu zoru ili sumrak. Visoko kvalitetna kamera i softver za obradu podataka u LCD monitoru sustavno donosi čistu sliku s minimalno odsjaja čak i u zoru ili sumrak ili kad je iza vas vozilo s upaljenim dugim ili pretjerano intenzivnim svjetlima.
Kako stati na kraj vožnji u suprotnom smjeru?
Novi pametni retrovizor opremljen je novorazvijenom, visoko-performansnom kamerom s uskokutnom lećom i posebno oblikovanim LCD monitorom. Standardna kamera s širokokutnom lećom ne bi se mogla uklopiti s ovim jedinstvenim monitorom zbog toga što prikazi s kamere, kad se prilagode specifičnoj veličini monitora, postaju vrlo niske rezolucije i nedovoljne kvalitete. Da bi se to popravilo, Nissan je razvio uskokutnu kameru s 1.300.000 piksela tako da se prilikom formatiranja prikaza za posebno dizajniran monitor ne gubi ništa na kvaliteti prikaza.
Također, konvencionalni monitori prikazuju snimke u 4:3 ili 16:9 formatu ali ovi tradicionalni formati ne funkcioniraju na retrovizoru. Stoga su inženjeri morali razviti LCD monitor s jedinstvenim 4:1 formatom.
Kad se koriste LCD monitor i retrovizor, transparentnost monitora i odraz u retrovizoru mogu stvoriti preklapanje prikaza, dvoslojni efekt koji otežava vidljivost. Nissan se tu dosjetio jedinstvene tehnologije za strukturalni dizajn LCD monitora i retrovizora koji omogućava rad bez ikakvog preklapanja prikaza.
''Pametni retrovizor našim će kupcima omogućiti najbolji mogući pogled bez obzira koliko su visoki putnici na stražnjim sjedalima ili kakvi su uvjeti u vožnji,'' rekao je Andy Palmer, voditelj odjela za planiranje novih proizvoda i izvršni potpredsjednik Nissana, te je dodao: ''Također ostvarujemo mogućnost uvođenja novog i uzbudljivog dizajna za naše nadolazeće nove modele jer je pametni retrovizor dobra alternativa vrlo širokim retrovizorima koji pružaju dobru vidljivost. Moći ćemo biti fleksibilni i stvoriti nove oblike i dodatno unaprijediti aerodinamiku za još učinkovitiju potrošnju goriva.''
Nissan planira uvesti svoj pametni retrovizor na tržište tijekom sljedeće godine dok će, naravno, svojim domaćim kupcima u Japanu novi pametni retrovizor ponuditi kao dodatnu opciju već od ovog proljeća.
Što vi mislite?
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.