Ovo je prvi put u svijetu da su električni autobusi stavljeni u upotrebu u sustav gradskog prijevoza. Seoul Metropolitan Government započeo je projekt izrade električnih autobusa standardne veličine prije godinu i pol dana kada je potpisao ugovor o suradnji s domaćim tvrtkama Hyundai Heavy Industries i Hankuk Fiber.
Električni gradski autobusi imaju dvojaku dobrobit, osim što će njihova upotreba pozitivno utjecati na kvalitetu zraka u gradu također će dovesti do tehnološkog razvoja većih električnih vozila na globalnom tržištu električnih automobila, rekli su predstavnici gradskih vlasti.
Električni autobusi koji prometuju na rutama oko planine Namsan dugački su 11 metara i imaju autonomiju od 83 kilometara na jednom punjenju. Za 100-postotno punjenje potrebno je manje od 30 minuta. To je moguće pomoću novih brzih punjača baterija. Kada razina energije padne na rezervu, autobusi dolaze na jednu od dvije dostupne stanice za brzo punjenje na toj ruti i 'odmore' na 30 minuta, koliko je potrebno da se napuni.
>>VIDEO: Routemaster se vraća u London!
Niskopodni električni autobus pogoni električni motor snage 322 KS koji mu omogućava maksimalnu brzinu od 100 km/h. Električni motor energiju crpi iz litij-ionske baterije velikog kapaciteta i sustava očuvanja energije koji može sakupljati i ponovno koristiti energiju koja se proizvodi u kočionom sustavu.
Vanjski oklop izrađen je od kompozitnih karbonskih vlakana za razliku od uobičajenih željeznih panela, što znatno smanjuje težinu vozila a istovremeno povećava trajnost materijala i vozila. Električni autobusi također su opremljeni pomičnim pločama koje se nalaze kod vrata i pri ulasku se nakose za lakši pristup osobama u invalidskim kolicima. Stilski gledano, autobus je vrlo moderno dizajniran s oblikom koji podsjeća na ljusku kikirikija i motivima koji simboliziraju Namsan Tower i slikama pejzaža oko planine Namsan.
SMG je za sada zamijenio pet autobusa na Namsan kružnim rutama s električnim vozilima. U planu je postepeno zamijenjivanje svih 14 autobusa na tim linijama s električnim autobusima kako ne bi došlo do neočekivanih prekida u javnom prijevozu. Gradske vlasti također planiraju uvesti više lokacija za punjene na području Namsana do ožujka ove godine, kako bi se broj stanica za punjenje povećao s postojeće dvije na četiri.
Gradske valsti Seula nadaju se da će gradski sustav prijevoza električnim autobusima biti još jedan pozitivni pomak u ostvarivanju cilja postizanja ekološki čistog gradskog prijevoza pod nazivom 'Green-Car, Smart City'. Krajnji cilj je izrada i implementacija ukupno 120.000 električnih vozila u sustav gradskog prijevoza do 2020. godine.