"Prilikom ispitivanja na traci aktivira se program koji postiže više temperature u motoru čime se postiže manja emisija dušikovih oksida, što u normalnom prometu inače nije realno pa su i rezultati lažni“, rekao je ministar prometa Alexander Dobrindt.
Troškove preinake spornog softvera preuzima koncern iz Stuttgarta.
Motor Cayennea 3.0 TDI proizvodi se u kompaniji Audi koja je, kao i Porsche, dio koncerna Volkswagen.
Ministarstvo prometa je još početkom mjeseca optužio Audi za ugradnju softvera za manipuliranje vrijednosti ispušnih plinova u taj tip motora.
Dobrindt smatra da motori, koji su sa spornim softverom ugrađeni i u druge modele koncerna, mogu i bez manipulacija zadovoljiti norme ispušnih plinova kategorije 6.
"Zato je potpuno neobjašnjivo zašto se sporni softver nalazi u motorima koji zadovoljavaju norme“, istaknuo je ministar.
Skandal oko ispušnih plinova, koji je prije dvije godine otkriven kod Volkswagenovih vozila u SAD-u i koji je koncern dosad stajao oko 22 milijarde eura, je potekao upravo u istražnom odjelu Audija odakle se sporni program proširio i na ostale marke ovog koncerna, smatraju istražitelji.
Osim skandala oko manipulacije koncentracije štetnih tvari u ispušnim plinovima, njemačku automobilsku industriju odnedavno potresa i skandal oko navodnog stvaranja ilegalnog kartela vodećih proizvođača.
Kritičari njemačkoj politici predbacuju da je godinama "žmirila na jedno oko“ kada su pitanju propusti u njemačkoj automobilskoj industriji.
Stručnjaci smatraju da bi ovi skandali mogli trajno našteti jednom od najvažnijih njemačkih izvoznih proizvoda, automobilima "made in Germany“. (HINA)