Pogled u prošlost: BMW Alpina 2002ti iz 1970-e

Ljubitelji BMW 2002 modelske linije ovoga mjeseca imati će dodatan razlog za dobro raspoloženje. Iz prašine je izniknuo rijedak primjerak ove vrste koji će se nakon restauracijskih radova ponovno okušati na trkaćoj stazi.

Bavarski proizvođač automobila, BMW, ovih je dana objavio da će se ponovo natjecati sa svojim nedavno restauriranim BMW Alpina 2002ti modelom iz 1970. na godišnjem okupljanju Rolex Monterey Motorsport na trkaćoj stazi Laguna Seca.

Za upravljačem automobila naći će se izvršni direktor Road & Track časopisa i vozač vintage trkaćih automobila Sam Smith.

Ovo trkaće izdanje 2002ti izradio je prije četrdesetak godina njemački trkaći, tunerski i konstruktorski tim BMW-a, Alpina GmbH. Performanse motora su poboljšane dok je automobil dodatno obogaćen širim lukovima kotača i trodijelnim Alpina alu naplatcima.

Za pogon je zadužen 2.0 litreni motor sa 220 KS pri 8.000 okr/min. Sva snaga šalje se na zadnje kotače preko 5 stupanjskog ručnog mjenjača.

Kako vam se dopada moderna izvedba stare BMW kockice (E30)?

Nasljednik legendarnog BMW-a E9 mogao bi izgledati ovako

Krajem 1970-ih, automobil je kupio Vasek Polak, češki imigrant koji je otvorio jedan od prvih prodajnih salona luksuznih automobila pa tako i BMW-a u Hermosa Beachu u Kaliforniji. Automobil je zatim bio dijelom Competition of Torrancea u utrkama SCCA serije tijekom sezone 1971. i 1972. nakon čega je umirovljen.

Automobil je proveo sljedećih 24 godine pod ceradom dok ga nije kupio BMW North America i u potpunosti restaurirao i obojao u BMW Motorsport trkaće boje koje, doduše, ne odgovaraju razdoblju iz kojeg automobil potječe, te je tako pomlađen 2002ti prijavio za natjecanje BMW-a na Monterey Historic Races utrke 1996. godine.

Početkom ove godine, automobil je ponovno obojan u izvornu BMW Alpina Team Orange boju karoserije iz 1970. sa polusjajnom crnom bojom koja se proteže od poklopca motora, preko bokova automobila te prekriva poklopac prtljažnika. Čak je i upravljač vraćen u Alpinu ne bi li ga Alpinini stručnjaci za rad s kožom restaurirali u izvrsno, originalno stanje.

BMW i Alpina, oba brenda sa svojim domom u Bavarskoj, već dugi niz godina rade zajedno a rezultat njihove suradnje gotovo uvijek su vrlo posebni BMW automobili. Burkard Bovensiepen, sin osnivača Alpina Business Machines i veliki ljubitelj utrka i inženjer, započeo je svoju karijeru u automobilizmu 1961. godine razvivši sustav s dva rasplinjača za 'friško' uvedenu BMW 1500 limuzinu, prethodnika obožavanih 2002 modela.

Bio je to predznak onoga što je uslijedilo: uzeo je BMW model koji je već ionako pružao vrlo dobre performanse (i koji je usto bio vrlo praktična limuzina) i učinio je da bude još bolji. Alpina je uskoro postala poznato ime diljem Europe ali i svijeta upravo po tome što je izvlačila dodatne performanse iz BMW-ovih automobila i osvajala utrke.

BMW Alpina 2002ti trebao bi se natjecati na Rolex Monterey Motorsports Reunion eventu koji se održava ovaj vikend i to na jednoj od najpoznatijih trkaćih staza u svijetu, na Laguna Seci!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.