Nove tehnologije

Novi katalizator mogao bi smanjiti potrošnju goriva ali i troškove proizvodnje automobila

Znanstvenici sa Imperial Collegea u Londonu osmislili su novi katalizator koji bi mogao utjecati na smanjenje potrošnje goriva ali i smanjiti proizvodne troškove proizvođačima automobila.

Novi katalizator mogao bi smanjiti potrošnju goriva i troškove proizvodnje automobila, kažu znanstvenici Imperial Collegea u Londonu, a mi vam ovim putem prenosimo njihove ideje i mišljenja u cijelosti.

Novi dizajn koristi i do 80 posto manje rijetkih metala što bi moglo značajno utjecati na smanjenje troškova proizvodnje za proizvođače automobila. Katalizatori su skupi za proizvodnju zbog toga što koriste plemenite metale poput platine za eliminiranje štetnih plinova. Takvi metali trenutno odnose 60 do 70 posto troškova za proizvodnju ove komponente.

Prototipni katalizator također bi trebao raditi svoju zadaću bolje od postojećih modela zbog toga što se rijetki metali manje razgrađuju tijekom radnog vijeka komponente u odnosu na postojeće tipove katalizatora. Laboratorijskim testiranjima utvrđeno je da je degradacija kod prototipa tek oko 4 posto na prijeđenih 100.000 kilometara u odnosu na 35 posto kod standardnih katalizatora.

Novi katalizator izumio je Dr. Benjamin Kingsbury, inače viši znanstveni suradnik na Odjelu za kemijski inženjering Imperial Collegea u Londonu. On kaže da su ''katalizatori najvažnije komponente vozila koje kontroliraju emisije ispušnih plinova.'' Pa ipak, njihov dizajn nije se promijenio otkad su prvi put razvijeni 40-ih godina prošlog stoljeća, dodaje Dr. Kingsbury.

Prototip koji je on razvio mogao bi potencijalno smanjiti troškove proizvodnje automobila ali bi trebao također smanjiti troškove posjedovanja automobila zbog toga što bi utjecao na smanjenje potrošnje goriva. Stoga bi koristio i proizvođačima i vozačima a ujedno bi utjecao i na smanjenje emisija CO2 te dodatno doprinjeo zaštiti okoliša. Testiranja pokazuju da bi novi prototip mogao smanjiti potrošnju goriva kod standardnih vozila za nekih 3-5 posto.

Točne detalje i tehnička objašnjenja kako radi novi katalizator i od kojih materijala Dr. Kingsbury će objasniti vjerojatno već za koji dan u Ženevi na sajmu automobila.

Potrošnja goriva: Vječna borba službenih brojki i stvarne potrošnje

Dr. Kingsbury je ovu novu tehnologiju razvio u suradnji s profesorima sa svog odjela kemijskog inženjeringa na Imperial Collegeu. Dobio je sredstva za daljnji razvoj prototipa i plasiranje proizvoda na tržište te je uspostavio i 'start-up' tvrtku u prosincu 2013. kojom planira plasirati svoj novi katalizator na tržište. Sljedeći ključni korak jest razvijanje proizvodnog procesa za masovnu proizvodnju.

Želimo mu sreću i nadamo se da će novi katalizator utjecati i na smanjenje maloprodajne cijene automobila (pa makar za manji iznos), pogotovo kad uzmemo u obzir eko-porez koji plaćamo prilikom kupnje automobila. Svaka ušteda je dobrodošla!

(slike i video prilog prikazuju rad konvencionalnog katalizatora)

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.