Priča oko novog Ford Focus RS-a već sada izgleda pomalo smiješno. Jedan dan kažu da će ga početi proizvoditi i da će pod poklopac staviti 2.3-litreni turbo motor iz Mustanga, a već sljedeći dan kažu da nisu sigurni.
Sada, nakon nekoliko mjeseci bez ikakvih vijesti o Focus RS-u, jedan renomirani auto časopis objavio je da je gotovo sigurno da je Ford čvrsto sugerirao mogućnost uvođenja nove generacije sportskog hatchbacka 2016. godine.
''Imamo bogato nasljeđe RS automobila, a sigurno nećemo dozvoliti konkurenciji da nas premaši u tom pogledu,'' kažu iz Forda te dodaju ''Možete biti sigurni da su Martin Smith, direktor dizajna za Ford of Europe, i njegov tim maksimalno fokusirani na budućnost naše strategije vezano za performansne modele.''
Prethodni Focus RS bio je FWD hatchback s 305 KS koji je izgledao kao da mu je mjesto na rally stazi, a ne na ulici. Unatoč tome što je sva ta snaga bila usmjerena na prednje kotače, RS se prilično dobro ponašao na cesti a tu dobru razinu upravljivosti možemo zahvaliti proizvođačevom RevoKnuckle ovjesu.
Da bi uštedili na masi i spustili proizvodne troškove, i novi RS i dalje će imati prednji pogon umjesto pogona na sva četiri kotača a za bolju stabilnost i upravljivost inženjeri su odlučili ugraditi elektronički diferencijal te bi uz to trebao koristiti i proizvođačev Revoknuckle prednji ovjes za visoko-performansne automobile s prednjim pogonom.
Ford je i dalje sramežljiv glede konkretnih detalja, ali novi model trebao bi koristiti 2.3-litreni EcoBoost četverocilindrični turbo motor koji dostavlja između 330 i 350 KS. Navodno će snagu slati na prednje kotače putem elektroničkog diferencijala.
Tu i vidimo jedini problem ovog automobila jer nam je jako žao starog motora iz Focusa RS, dobro poznati Volvov 2.5-litreni motor s pet cilindara koji dostavlja 300 KS tj. 350 KS kod limitiranog RS500 modela. Taj motor bio je 'duša' Focusovih performansnih varijanti ma kolika potrošnja goriva bila!
Kao i ST model, RS će dolaziti isključivo u karoserijskoj formi s pet vrata dok je karavanska verzija malo vjerojatna iako ne i nemoguća. Postoje glasine da Ford razmatra i Mondeo RS i Fiestu RS ali o tome ćemo nekom drugom prilikom.
Ford se trudi zadržati cijenu na oko 27.000 funti (oko 33.000 EUR) a ako uspije ostvariti taj cilj, RS će biti najpovoljniji automobil na tržištu u odnosu na KS koje kupac dobiva za cijenu.
Ako RS dobije zeleno svijetlo, na tržištu bi se trebao pojaviti pred kraj životnog ciklusa Ford Focus linije, dakle 2016. godine, obzirom da je za 2017. najavljena nova generacija Ford Focus linije.
To data uživajte u fenomenalnim renderima novog Focus RS koje su napravili dizajnira sa virtuel-car.fr
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.