Servisni savjetnik

Neobično o običnom - gumeni fetiši naših automobila

Slika nije dostupna
Jeste li ikada razmišljali o gumama na kotačima? Nisu sve gume napravljene jednako. Ovo su naših pet omiljenih...

1. Svjetleći Good Year
Početkom šezdesetih, u doba najvećeg potrošačkog zamaha nastajale su stvari poput svjetlećih guma - na felgama su bile žarulje. Čudi da se ekipa s neonkama ispod podnica automobila još nije sjetila ovakvih pokušaja. Jeste li znali da današnje gume sadrže toliko silike da ih se boji u crno, a mogle bi biti sasvim prozirne!

2. Pirelli P7
Namijenjene su Countachu, a to sve govori. To su najluđe gume s kraja 1970-ih. Samo 15 inča u promjeru i širina od 345 milimetara značili su da ćete prije naći homokinetički od Golfa u vitrini sa salamom u dućanu nego gumu za Lambo kod bilo kojeg vulkanizera. Čak i u Monte Carlu morali ste ih čekati danima.

3. Bridgestone Potenza RE 040
Spomenimo one koje su dolazile serijski na Lotusu Elise, a kojima je, Lotus javno priznaje, Elise i dobio dio svojeg vozačkog šarma. Prednje gume dimenzija 175/55 R16 označile su novu eru odličnih uskih guma za prave vozačke automobile. Danas su rijetke i dostupne isključivo putem internetskih shopova za gume.

4. Michelin X
Oznaka X donijela je vrijeme radijalnih guma. Citroën Traction Avant imao je prednji pogon, bio je inovativan, nov, drukčiji, a dijelom je svoje sjajne vozne sposobnosti mogao zahvaliti novom tipu guma. Radijalne gume omogućile su da gazna površina i bočnica rade odvojeno a ne zajedno.

5. Najskuplji Michelin
Bugatti Veyron imao je najskuplji set guma među serijskim automobilima. Čak 240.000 kuna. Ništa čudno, one moraju izdržati 1000 KS, brzinu iznad 400 km/h i može se na njima voziti i kad se isprazne jer su run-flat tehnologije. Oznaka dimenzije vam je, ako slučajno kupujete set: 365-710 ZR540A.