Nekoliko inženjera iz Ugande napravilo je električni automobil, a predsjednik te zemlje toliko je oduševljen njihovim radom, da je odlučio kako će Uganda krenuti putem zemalja s jakom automobilskom industrijom i biti im rame uz rame.
Projekt električnog automobila nastao je u dvorištu jedne poslovne zgrade u glavnom gradu Ugande, Kampali i djelo je dvojice inženjera. Plod njihovog rada i truda zapravo je rezultat korištenja metode pokušaja i pogreške, jer niti sami ne znaju što mogu očekivati od konačnog proizvoda.
VIDEO Država jeftino rasprodaje svoja vozila, evo što se nudi
"Još eksperimentiramo kako da optimalno iskoristimo sunčevu energiju tu nedaleko od ekvatora", kaže za Deutsche Welle koordinator projekta Paul Musasizi. Taj čovjek s vizijom, zapravo je i docent na lokalnom sveučilištu Makarere. Još prije četiri godine je zajedno sa studentima u podrumu sveučilišta napravio prvi električni automobil Ugande i čitavog istoka Afrike.
Kad je svoj automobil predstavio predsjedniku Ugande, Yoweriju Museveniju, ovaj se oduševio te i sam dobio viziju Ugande kao automobilske velesile, poput Njemačke, Japana ili SAD-a. Museveni je naredio i da se počne graditi velika tvornica automobila, čija bi gradnja trebala početi 2016. godine.
Musazizijevo sveučilište odmah je od režima dobilo dodatna sredstva za istraživanja pa su nakon malenog električnog dvosjeda za grad, napravili i pravu limuzinu na hibridni pogon.
Najnoviji projekt Musazizija i njegovih inženjera, danas je izgradnja autobusa.
U novoj tvornici bi trebalo raditi oko pet tisuća radnika, a sad ih u sveučilišnoj radionici ukupno ima 25. Musazizi nije siguran da je Uganda sposobna sama proizvesti čitavo vozilo.
VIDEO Pobjegli iz auta prije no što ga je progutala zemlja
"Na početku ćemo u Ugandi vjerojatno samo sklapati sastavne dijelove. U Keniji se proizvodi staklo, u Tanzaniji gume. Iz toga možemo napraviti vlastiti auto. Za otprilike sedam godina možda uspijemo stvoriti i vlastiti motor", kaže Musazizi. Njegov cilj je godišnja proizvodnja automobila od 3000 komada, koji su proizvedeni u Ugandi. Toyota tu kvotu ispuni za nešto više od tri sata.
No, Uganda nije Japan i riječ je o siromašnoj zemlji, u kojoj su poljoprivreda i ribarstvo glavne grane. Rijetko tko si može priuštiti bicikl, a automobil vrijedan 20.000 eura, gotovo nitko.
Predsjednik Ugande Museveni izdvojio je 350 milijuna dolara za čitav projekt, uvjeren u njegov uspjeh, makar nisu svi u Ugandi uvjereni da je to baš dobro uložen novac. Musazizi vidi šansu na susjednim tržištima i u vlastitoj zemlji, gdje se godišnje proda ukupnooko 19.000 automobila istog cijenovnog ranga i klase kao i njegov automobil.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook