Amerikanci gotovo sigurno nisu pretjerano oduševljeni činjenicom da se novi Ford Focus RS nikada neće naći na američkim prometnicama. Upravo iz tog razloga, poznati zaljubljenik u automobile Jay Leno našao je način da u svoju garažu dostavi Focus RS dopremljen iz Europe, ali još k tome i ne bilo kakav Focus RS.
Iako je Jay Leno naviknut na brze automobile obzirom da su gotovi svi primjerci u njegovoj garaži čistokrvni superautomobili, izgleda kao da je prilično uživao za upravljačem ovog Ford Focus RS-a koji je pokazao što može po zavojitim kanjonskim cestama Kalifornije.
Ford Focus RS prvi je put predstavljen krajem 2008. godine i predstavlja najjači model u ponudi Focus modelske linije. RS je prilično snažan automobil koji predstavlja sve ono što bi pravi sportski hatchback trebao biti. Pod poklopcem se smjestio Volvov 2.5-litreni turbo motor s pet cilindara koji dostavlja 305 KS uz pratećih 440 Nm okretnog momenta. Takve brojke u prijevodu znače da Focus RS do stotke ubrzava za 5.9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 264 km/h. Valja se prisjetiti da je konkurencija odavno prešla na dvolitrene jedinice a začudili bi se koliko tih 0.5 litara i jedan cilindar više znači pogotovo kad govorimo o zvuku motora.
Ovaj primjerak koji je on imao prilike provozati po kvartu prošao je opsežan tuning program kod britanskih tunera Mountune. U suradnji s Galpin Auto Sportsom, britanski tuneri uspijeli su iz Focus RS-a izvući maksimalnih 420 KS zadržavši pritom prednji pogon a kako se čini prema filmiću, automobil je i dalje vrlo upravljiv.
►►► Novi Focus RS dolazi tek 2015.
►►► Wolf podigao Focus ST na 370 KS
Nakon stotina sati rada na dinamometru, ova zelena beštija pruža nevjerojatne performanse zahvaljujući hibridnom k16 turbo punjaču, 625cc injektorima koji dolaze sa Stage 3 tuningom, novim intercoolerom, full decat ispušnim sistemom, carbonskim usisom te naravno opsežnim remapom kontrolne jedinice (ECU). Nakon što su oni završili s RS-om izvukli su iz njega 420 KS što je 115 KS više u odnosu na serijski Ford Focus RS.
Eksterijer je dodatno ukrašen crnim trkaćim prugama i crnim naplatcima. U interijeru se pak nalaze aluminijske papučice inspirirane trkaćim automobilima dok je sve ostalo čisti serijski Focus RS.
Ono što je još dojmljivije kod ovog konkretnog Ford Focus RS-a jest činjenica da i dalje ima prednji pogon sa standardnog automobila a i Leno je sam spomenuo da je osjećao malo trzaja na upravljaču ali da ne smatra da je to ikakav problem pogotovo što čak i standardni automobil pokazuje tragove istoga a nerealno je očekivati da će dodavanjem još više snage nestati.
Može li zaista ovaj Ford Focus RS držati korak sa superautomobilima nalik na one u garaži Jaya Lenoa? Pogledajte u video prilogu!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.