hot-hatch

Honda Civic Type R ubrzati će vam rad srca

Prije nekoliko mjeseci, japanski brend pokazao je rani prototip na Tokyo Motor Showu. Ovoga puta približili su se još jedan korak bliže proizvodnoj verziji pa pogledajmo o čemu se radi.

U klasi sportskih hatchback modela odvija se pravi rat za nadmoć a najbolje oružje za svaki 'hot-hatch' svakako je posjedovanje ultimativnog razloga za šepurenje: rekordno prolazno vrijeme na Nurburgringu u klasi automobila s prednjim pogonom.

Renault je samouvjereno polagao pravo na ovu prestižnu titulu svojim verzijama Megane RS modela proteklih par godina dok se jedan SEAT model nije odlučio pokušati skinuti suverenog kralja s trona. SEAT Leon Cupra smogla je hrabrosti i napravila upravo to, skinula Meganeov rekord i postala najbrži automobil s prednjim pogonom na kultnoj trkaćoj stazi sa vremenom 7:58.44.

Međutim, ovaj novi sportski hatchback mogao bi ih oboje ostaviti u prašini. Ovo je nova Honda Civic Type R, odnosno konceptna studija budućeg proizvodnog modela, kojeg ovih dana imamo prilike vidjeti u Ženevi.

Hondin dizajnerski tim opisao ga je kao 'trkaći automobil za cestu' želeći istaknuti da se ne radi samo o visoko-performansnoj verziji cestovnog modela. Novi Type R doista izgleda kao da označava novo doba za japanski brend. Ovo bi mogao biti najekstremniji Civic Type R ikada.

Izdužen, aerodinamički profil odražava činjenicu da je ovaj automobil očigledno razvijen i dizajniran za sportske vozne performanse dok i dalje zadržava relativno pitom izgled cestovnog automobila a svakako zadržava i osebujan karakter Type R modela.

Dizajn automobila usko je povezan s performansama te Civic Type R Concept jasno pokazuje što može već samim vanjskim dizajnom. Mnogi stilski elementi tu su zbog toga što donose prave performansne dobrobiti a usto i doprinose sjajnom vizualnom dojmu.

Honda Civic postala osebujan karavan!

Pogledajte kako Honda Civic Type-R dahće za vratom vrhunskim sportskim jurilicama

Povratne informacije s testiranja prototipnih modela koja je Honda odradila na Nordschleifeu pokazuju da su dizajneri i inženjeri doista na pravom tragu s razvojem novog Civic Type R-a.

Tako je, na primjer, gornja i donja rešetka na prednjoj masci dodatno uvećana a usisnici zraka na poklopcu prtljažnika također dodatno doprinose hlađenju visoko-performansnog motora. Prednji i stražnji branik proširen je da bi mogao udomiti masivne 20-inčne naplatke a i ovdje su integrirani otvori za zrak za optimalan protok zraka. Svi ovi elementi omogućavaju maksimalno hlađenje, bolju prianjivost na podlogu i na kraju, optimalne performanse.

Iako ćemo još morati pričekati za detaljnije podatke o performansama, u Hondi su potvrdili da će novi Type R biti prvi model za europsko tržište koji će dolaziti s proizvođačevim potpuno novim VTEC turbo motorima iz Earth Dreams Technology linije. Dvolitreni četverocilindrični turbo motor s izravnim ubrizgavanjem trebao bi dostavljati najbolje brojke u klasi, točnije najmanje 280 KS, dok će istovremeno emisije biti u granicama EURO 6 normi.

Hondin uspješan povratak u WTCC prošle godine bio je ključan za prikupljanje novih spoznaja koje su doprinjele i razvoju novog Civic Type R-a obzirom da je razvojni tim koji radi na novom Type R-u mogao analizirati performanse i dizajn automobila i dobivati povratne informacije sa same trkaće staze.

Nema bolje garancije da će novi Civic Type R ispuniti očekivanja i unijeti popriličnu pomutnju u klasu sportskih hatchbackova s prednjim pogonom te barem nakratko donijeti dašak svježeg zraka u klasu kojom dominiraju europski brendovi.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.