EPA inzistira na cestovnim testiranjima za točnije podatke o potrošnji goriva

Agencija za zaštitu okoliša, EPA (Environmental Protection Agency), istrošila je svoje strpljenje te je odlučila stati na kraju proizvođačima automobila koji izdaju netočne informacije o potrošnji goriva automobila.

Da li se i vama ikada dogodilo da kupujete novi automobil pri čemu je prva stavka na popisu niska potrošnja goriva. Sretni, kupujete automobil koji po papirima troši, recimo 6.0 l/100km, međutim nakon mjesec dana vožnje uviđate da potrošnja ni za što na svijetu ne pada ispod 8 litara na 100 kilometara. Iako možda i ne vozite unutar ograničenja, niste nikakav 'street-racer' i nije vam jasno što se događa.

U čemu je problem? Za početak, testiranja koja se trenutno provode za dobivanje potrošnje goriva odvijaju se u zračnim tunelima u simuliranim uvjetima nakon čega se podaci ubacuju u kompjuterske modele i konačna brojka dobiva se na osnovi mnoštva pretpostavki.

U Americi, recimo, EPA propisuje kakva se testiranja moraju provoditi za dobivanje brojki za prosječnu potrošnju goriva, međutim, u većini slučajeva EPA sama ne provodi ta testiranja što zbog budžeta, manjka osoblja i opreme za testiranje stotina novih modela s jedinstvenim kombinacijama motora i mjenjača koji izlaze na tržište svake godine.

Umjesto toga, EPA daje svoje testne protokole proizvođačima koji sami testiraju vozila i šalju podatke. Da bi se pobrinuli da je sve pošteno, svake godine rade par nasumičnih testiranja. Nakon testiranja u Hyundaiju prije par godina, istina je izašla na vidjelo.

Prema natpisima u Wall Street Journalu, Hyundai i Kia morali su izmijeniti podatke za oko 13 modela a nakon sudske tužbe, morali su svojim kupcima i nadoknaditi pretrpljenu financijsku štetu. Isti problem iskusio je i Ford koji je izmijenio podatke o potrošnji goriva za šest svojih modela, uključujući hibridne i plug-in hibridne verzije svoje Fusion limuzine. Primjera radi, C-Max Energi plug-in hibrid umjesto prijašnjih 5.5 l/100km prema novim podacima troši 6.2 l/100km.

Potrošnja goriva: Vječna borba službenih brojki i stvarne potrošnje

Koje zemlje imaju najjeftiniji a koje najskuplji benzin?

Kao i kod svega ostalog u životu, postoji i druga strana medalje. Neki kupci dojavili su da je potrošnja goriva njihovog automobila manja od službenih brojki. Tako na primjer, vozači Ford Fieste modelske godine 2011. izjavili su da njihovi automobili u prosjeku troše 6.4 l/100km dok je službena brojka proizvođača 7.1 l/100km.

Sve u svemu, prema novoj predloženoj regulativi, proizvođači bi bili obvezni izračunavati otpor zraka, trenje i slične sile koje utječu na potrošnju goriva na osnovi podataka iz stvarnog svijeta umjesto da za isto koriste kompjuterske modele.

Treba reći da ne postoji način da se dobije apsolutno točna procjena potrošnje goriva jer je jednostavno previše varijabli u igri, ali postoje načini da ta brojka bude bliža stvarnosti a svi mi kao kupci imamo pravo na objektivne, nepristrane informacije.

Mislite li da je to dobra ideja ili bi cestovna testiranja u stvarnim uvjetima samo dovela do većih varijacija? Bi li nekom aritmetičkom sredinom opet došli do istih brojki? Bilo kako bilo, podaci koje imamo danas gotovo su sigurno netočni.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.