Mnoge tvrtke već uvelike rade na tim tehnologijama, Cadillacov odjel General Motorsa očekuje kako će proizvesti djelomično automatiziran automobil u većim količinama do 2015. godine. Isti proizvođač predviđa kako će imati u potpunosti autonomne automobile spremne za cestu do kraja tekuće dekade.
Tvrtke Audi i BMW isto su tako pokazale koncepte automobila koji samostalno upravljaju vožnjom. I internetski div Google već velikim koracima ide prema čitavoj floti automatiziranih Toyota Prius hibrida, koji su na testiranjima ukupno prevalili već 480.000 kilometara. Google se uspio izboriti i za revolucionarni zakon u američkoj saveznoj državi Nevadi, kojim je legalizirana automatizirana vožnja automobila, odnosno vožnja bez vozača za upravljačem vozila. Blizu donošenja tog zakona je i Kalifornija, a Google lobira i kod zakonodavaca u Washingtonu, prenosi Wired.
I dok postaje jasno kako vrijeme robotskih vozila tek dolazi, Institut za električno i elektroničko inženjerstvo (IEEE) iznio je zanimljiva predviđanja. prema njima, autonomna vozila postat će u potpunosti dominantna na prometnicama do 2040. godine, kad bi mogla činiti čak 75 posto aktivnih prometala. Ista organizacija otišla je i korak dalje, predviđajući kako će infrastruktura, društvo i stavovi doživjeti promjenu kad autonomna vozila postanu norma, negdje na samoj sredini ovog stoljeća.
IEEE je iznio viziju u kojoj prometnice više nemaju prometnih znakova, jer autonomnim vozilima neće biti potrebni, a vjeruju kako će razvoj te tehnologije klasične vozačke dozvole učiniti zastarjelima i nepotrebnima.
'Autonomni automobili sami po sebi donijet će ograničene prednosti. Moći će locirati prepreke, izbjeći ih i slijediti cestu. No, bit će potrebne i druge efektivne autonomne operacije, kojima će ta vozila međusobno komunicirati', istaknuo je dr. Alberto Broggi, član IEEE-a i profesor računalnog inženjeringa na Sveučilištu u Parmi.
Trenutno se testira V2V (Vozilo prema vozilu) tehnologija, koja omogućava automobilima da dijele situacijske podatke u realnom vremenu i tako izbjegavaju međusobni kontakt ili sudar. U Međuvremenu, švedska tvrtka Volvo testira i koncept koji nazivaju 'cestovni vlak' (road train) i kojom se želi poboljšati učinkovitost vožnje tako da se vozila kreću u kolonama, ali pritom se ne misli na gužve.
Drugi oblik tehnologije, koji će biti potreban jest V2I komunikacija, koja će omogućiti vozilima interakciju s objektima, šaljući svoju telemetriju centralnom računalu, koje će u svakom trenutku znati poziciju svih vozila i njihovo odredište. Osnovna verzija te tehnologije već se testira u Europi, a ona kombinira V2V i V2I tehnologije i naziva se V2X.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook