Američka savezna vlada pokrenula najveće cestovno testiranje inovativne tehnologije povezivosti vozila
Piše NOkru,
29. kolovoza 2012. @ 09:00
Američko ministarstvo prometa najavilo je pokretanje najvećeg cestovnog testiranja Vehicle-To-Vehicle (V2V) i Vehicle-To-Infrastructure (V2I) komunikacija koje će u budućnosti imati izuzetno veliku važnost u izgradnji mreže za autonomna vozila.
Podijelite
Tijekom jednogodišnjeg testiranja u sklopu pilot projekta za povećanje sigurnosti na cestama, gotovo 3.000 automobila, kamiona i autobusa opremljenih Wi-Fi tehnologijom moći će ''komunicirati'' jedni s drugima i s infrastrukturom u stvarnom vremenu s ciljem izbjegavanja sudara i poboljšavanja protočnosti prometa.
Spomenuto testiranje ovih dana ulazi u drugu fazu koja će početi na prometnicama Ann Arbora u Michiganu. Safety Pilot Project financira samo američko Ministarstvo prometa. Američki ministar prometa, Ray LaHood, pridružio se odabranim službenicima, glavnim akterima auto-industrije i vodećim članovima zajednice na Sveučilištu Michigan na službenom otvaranju druge faze Safety Pilot projekta, najvećeg cestovnog testiranja spojenih vozila ikada s ciljem razvoja tehnologija za izbjegavanje sudara.
Samo cestovno testiranje provoditi će Institut za prometna istraživanja Sveučilišta Michigan (University of Michigan's Transportation Research Institute – UMTRI), a ono je prvo takvo testiranje ikada koje uključuje povezana vozila u stvarnim situacijama u prometu. Automobili, kamioni i autobusi koji sudjeluju u testiranju najvećim su dijelom vlasništvo dobrovoljaca koji su se prijavili za sudjelovanje a isti će opremljeni 'vehicle-to-vehicle (V2V) i vehicle-to-infrastructure (V2I) komunikacijskim uređajima prikupljati ogromne količine podataka o operativnom radu sustava i učinkovitosti sustava u sprečavanju ili smanjivanju broja sudara.
Prema Saveznoj upravi za sigurnost prometa na autocestama (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA), V2V (vehicle-2-vehicle) sigurnosna tehnologija trebala bi pomoći vozačima da izbjegnu prometnu nesreću ili ako već nije moguće u potpunosti izbjeći je, smanjiti ozbiljnost nesreće u četiri od pet sudara. Da bi se to postiglo, vozila opremljena posebnom Wi-Fi tehnologijom slati će elektronski podatke i primati podatke od drugih vozila koja su opremljena istom tehnologijom i koja sudjeluju u testiranju, te će te podatke pretvarati u signal upozorenja vozaču u posebno osmišljenim situacijama u kojima postoji veliki sigurnosni rizik. Neke od takvih situacija su kada npr. postoji mogućnost od sudara na vrlo nepreglednom raskrižju, kada vozilo mijenja prometni trak a istovremeno je u slijepom kutu vozila ispred sebe, ili u slučaju sudara u stražnji kraj vozila koje je naglo stalo, dok samo testiranje uključuje još mnoštvo potencijalno opasnih situacija u prometu.
Uključivanje testnih vozila u promet druga je faza opsežnog testiranja u sklopu Safety Pilot projekta Ministarstva prometa a cijelo testiranje nadgleda NHTSA i američka Uprava za istraživanje i inovativne tehnologije (Research and Innovative Technologies Administration - RITA) u sastavu Ureda za inteligentne prometne sustave.
Ranije ove godine, Ministarstvo prometa objavilo je podatke kliničkih testiranja kojima se pokušala otkriti spremnost ili naklonost vozača da koriste ovakvu tehnologiju. Ti podaci otkrili su da je većina vozača, štoviše 9 od 10 vozača, koji su iskušali V2V tehnologiju imalo izuzetno dobro mišljenje o ovakvoj tehnologiji te je reklo da bi voljeli imati takve sustave u svojim vlastitim vozilima.
Informacije prikupljene tijekom obje faze Safety Pilot Projekta te drugih većih istraživačkih projekata biti će ključna stavka za NHTSA prilikom donošenja odluke da li da se nastavi s dodatnim aktivnostima istraživanja i primjene tehnologije povezivosti vozila, uključujući i povezanih zakonskih regulativa, a spomenutu odluku moraju donijeti do 2013. godine.