S novim M modelima, BMW M filozofija tako se pretočila u već petu generaciju M3 modela. Iz tvornice je izašlo više od 40.000 jedinica BMW M3 Coupea četvrte generacije a njegov nasljednik, M4, trebao bi nastaviti tu tradiciju uspjeha. Oznaka ''M4'' odnosi se na modelsku seriju koja je temelj za novi M model a po prvi će put coupe verzija biti predstavljena u isto vrijeme kao i inačica s četiri vrata koja će po logici stvari nositi naziv BMW M3.
Nova BMW M3 limuzina i BMW M4 Coupe iz BMW M GmbH označavaju povratak na redni šesterocilindrični motor koji se koristio za drugu i treću generaciju ovog legendarnog sportskog automobila. Novi motor potpomognut s bi-turbo punjenjem (uz pritisak od 1,3 bara) donosi ono najbolje od oba svijeta – s jedne strane dizajn s visokim brojem okretaja za trenutačan odaziv, linearno dostavljanje snage diljem širokog raspona okretaja te nepogrešiv, karakterističan zvuk motora, dok s druge strane BMW TwinTurbo tehnologija omogućava maksimalan okretni moment također u vrlo širokom rasponu broja okretaja.
Novi motor također donosi i blago povećanje snage u odnosu na prethodni V8 motor na ukupno 430 KS dok je maksimalan okretni moment također porastao i to za više od 30 posto u odnosu na prethodnika i to na preko 500 Nm, što je dostupno diljem raspona broja okretaja. Nova pogonska jedinica također se može pohvaliti izvanrednom učinkovitošću potrošnje goriva s poboljšanjem od 25 posto u odnosu na brojke kakve bilježi izlazeći model dok su emisije štetnih plinova već sad u skladu s EU6 normama.
Masa automobila također je smanjena na malo ispod 1.500 kg što dodatno unapređuje ionako izvanrednu voznu dinamiku ali i omogućava visoko učinkovitu potrošnju goriva. Uz Launch Control funkciju sprint do stotke trajati će oko 4,2 sekunde.
►►► Zaustavite sve što radite i pogledajte – ovo je novi BMW M4
U standardnoj ponudi ovaj dragulj spojen je sa manualnim 6-brzinskim mjenjačem. Oni koji se odluče na opcionalni 7-stupanjski M sustav prijenosa s dvije spojke i DriveLogic funkcijom moći će uživati u kombinaciji inače konfliktnih karakteristika beskompromisnih sportskih performansi i udobnosti u vožnji. Uz automatski prijenos postoji funkcija ručnog načina rada ('paddle shift') koji također omogućava izuzetno brze promjene stupnjeva prijenosa bez ikakvih smetnji u razvoju snage.
Integrirana Launch Control funkcija osigurava optimalne performanse pri ubrzanju od nule i omogućava brojke koje bi bile nemoguće za bilo koji ručni mjenjač. M-ov mjenjač s dvije spojke također nudi vozačima i neke druge dodatne funkcije poput mogućnosti odabira određenog načina rada kojime novi BMW M3 i M4 mogu postati udobniji u vožnji, učinkovitiji glede potrošnje ili pak sportskiji. Jedan stupanj više u odnosu na ručni mjenjač omogućava uže raspoređene stupnjeve prijenosa što stvara pozitivan učinak na performanse i učinkovitost potrošnje.
Jedva čekamo da se ovi dragulji pojave na cesti!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.