Najveći svjetski proizvođač automobila, Toyota, u središtu je pozornosti na tom tržištu zbog povlačenja više od osam i pol milijuna vozila. Kao što je poznato, problemi su se javili oko nekontroliranog ubrzavanja i problema kočenja.
U Washingtonu je počelo kongresno saslušanje koje je ključno za reputaciju tvrtke. Iz Udruženja Toyota Motors ispričali su se zbog propuštanja sigurnosnih standarda tijekom razdoblja ubrzanog razvoja i obećali su da će što brže odgovarati na prigovore korisnika. Toyotin rukovoditelj u SAD-u, Jim Lentz, izrazio je žaljenje zbog nesreća koje su uzrokovane sigurnosnim problemima Toyotinih vozila. 'Proteklih mjeseci nismo se držali visokih standarda koje od Toyote očekuju i korisnici i javnost,' rekao je. 'Jednostavno rečeno, predugo nam je trebalo da se uhvatimo u koštac s rijetkim, ali ozbiljnim problemom sigurnosti. Problemu je pridonijela slaba komunikacija s tvrtkom i potrošačima,' dodao je.
Problemi s elektronikom?
Nedavni problemi po pitanju sigurnosti odnose se na papučice gasa koje se mogu zaglaviti zbog nepričvršćenih tepiha i problem s kočenjem koji se pojavio kod hibridnih modela. Tijekom ispitivanja Lentz je rekao da je 70 posto pritužbi o neželjenom ubrzavanju ostalo neobjašnjeno. Istraga o Toyotinim sigurnosnim problemima sada uključuje i kaznenu istragu od strane tužilaca iz SAD-a. Neželjeno ubrzavanje na Toyotinim vozilima povezano je s najmanje pet smrtnih slučajeva u Americi, zajedno s drugih 29 izvješća koja se ispituju. Nekoliko zastupnika na saslušanju je kritiziralo Toyotin otpor da se elektronički gas testira, što bi pokazalo imaju li problem s elektromagnetskom interferencijom (EMI). Lentz kaže da su mu Toyotini inženjeri u Japanu rekli da nema pokazatelja o problemima s elektronikom.
>> Nova afera auto industrije: Hyundai povlači 47.000 automobila
Reakcije u Japanu
Ljudi koje su intervjuirali na ulicama Japana imaju nadu da će Toyota ponovno zadobiti povjerenje SAD tijekom saslušanja u Washingtonu. 'Ovo nam pokazuje da i pobjednici uvijek moraju biti budni i da ne smiju dopustiti da ih zavede uspjeh. Možda je Toyota postala prevelika tvrtka,' rekao je vozač taksija koji vozi Toyotu Crown već 11 godina i nikad nije imao problema. Japanci su zadovoljni Toyotinim vozilima i smatraju da su problematični automobili u Americi rijetki slučajevi. 'Ljudi izvan Japana sada će misliti da trebaju biti oprezni s kupnjom japanskih proizvoda, i to je šteta. Ja još uvijek vjerujem da je Toyota broj jedan u proizvodnji automobila, bar u Japanu,' izjavila je kućanica koja je vozila Majestu.