Nova A3 limuzina u salonima bi se trebala pojaviti početkom sljedeće godine a proizvođač kaže da će novi model donijeti inovativne tehnologije u klasu manjih gradskih automobila kao i detaljnu i visoko-kvalitetnu izradu karakterističnu za veće i luksuznije Audijeve modele.
Audi A3 limuzina ruši granice i povećava standarde kada govorimo što se može očekivati od početnog modela u klasi kompaktnih limuzina. Uvođenjem A3 sedana po prvi put će se u klasi manjih gradskih automobila moći naći automobil s MMI tehnologijom, kao i Audi Drive Select, 4G LTE povezivost i Bang&Olufsen audio sustav.
Čak će i osnovni model potpuno nove Audi A3 linije dolaziti standardno opremljen sa stvarima poput kožnih presvlaka, Bluetooth tehnologijom, brisačima sa senzorima za kišu, Audijevim Pre-sense (basic) sustavom i panoramskim staklenim krovištem.
Sa 1.4-litrenim TFSI motorom, limuzina će na vazi pokazivati ukupno 1.250 kg što je doista dobar rezultat za automobil limuzinske karoserijske forme. Audi je koristio puno komponenti od čelika za putnički prostor koje su oblikovane pri izuzetno visokim temperaturama čime je dobivena mala masa i istovremeno maksimalna čvrstoća, dok je poklopac motora izrađen od aluminija. Karoserija je izuzetno čvrsta, sigurna u slučaju sudara i tiha.
Strogi kriteriji ultralakog dizajna primijenjeni su i u interijeru automobila kao i na pogonske sklopove. Četverocilindrični motor tako npr. teži tek malo iznad 100 kg.
►►► Kako ABT zamišlja Audi A4 modele
►►► Za kraj ljeta - Audi RS5 kabriolet
Kad Audi A3 limuzina krene u prodaju u Njemačkoj i ostatku Europe, ponuda motora sastojati će se od tri 4-cilindrična motora. U potpunosti redizajnirani, ovi motori nuditi će Audijeve tehnologije za smanjenje potrošnje goriva poput sustava izravnog ubrizgavanja, turbo punjenja, inovativnog sustava upravljanja termalnom energijom i start/stop sustava. Ponuda motora i mjenjača postupno će se proširivati te će se popisu kasnije pridružiti dva nova osnovna motora.
Audijev 2.0-litreni TDI dostavlja 150 KS i razvija 320 Nm okretnog momenta. S ovim motorom pod poklopcem A3 limuzina ubrzavati će od 0 – 100 km/h za 8.7 sekundi i nastaviti će ubrzavati do maksimalne brzine od 220 km/h. Kombinirana potrošnja goriva u ovom slučaju iznosi 4.1 l/100km uz prateće emisije CO2 od 107 g/km.
Performanse 1.4-litrenog TFSI motora očituju se u brojkama od 140 KS i 250 Nm. Pri niskom opterećenju, COD (cylinder-on-demand) sustav deaktivira dva cilindra. Time ovaj 1.4-litreni motor nudi kombiniranu potrošnju od tek 4.7 l/100km dok emisije CO2 iznose 109 g/km. Potrebno mu je 8.4 sekunde da ubrza do 100 km/h dok se kazaljka brzinomjera zaustavlja na 217 km/h.
Veći 1.8-litreni TFSI motor dostavlja 180 KS i 250 Nm okretnog momenta. Ovaj agregat koristi opsežan paket visoko-naprednih tehnologija uključujući dvojno ubrizgavanje u komore za sagorijevanje. Isto omogućava sportske vozne karakteristike što se očituje u ubrzanju od 0-100km/h za 7.3 sekunde i maksimalnoj brzini od 235 km/h. Kombinirana potrošnja goriva iznosi 5.6 l/100km uz 129 grama CO2 po kilometru.
Ovisno o odabiru motora, kupci će moći birati između ručnog 6-stupanjskog mjenjača ili S Tronic automatika. Prijenos s dvije spojke mijenja stupnjeve prijenosa bez ikakvog primjetnog ometanja kontinuiranog dostavljanja snage. Mjenjačem se upravlja ručicom mjenjača ili polugama na upravljaču. 'Drive' ili D mapa namiještena je za maksimalno učinkovitu potrošnju goriva dok motor radi pri nešto višim okretajima u Sport načinu rada.
Vanjski izgled prošao je kompletan redizajn da bi se posebno prilagodio željama kupaca automobila limuzinske karoserijske forme. Audi A3 limuzina tako mjeri 445.8 cm u dužinu uz međuosovinski razmak od 262.6 cm. U kombinaciji sa širinom od 177.8 cm i visinom od 141.5 cm, proporcije nove A3 limuzine kompaktne su ali i dalje vrlo sportske a zanimljivo je da gotovo odgovaraju izvornom Audi A4 modelu iz 1994. godine.
Prepoznatljiva 'singleframe' rešetka i svjetlosni sklopovi u potpunosti u LED tehnologiji također su prvi put ponuđeni u klasi manjih gradskih automobila te su samo neke od primjetnih dizajnerskih promjena koje dolaze s novom Audi A3 limuzinom.
Sportska S3 varijanta biti će prepoznatljiva po redizajniranim branicima, bočnim pragovima ali i spojlerom na poklopcu prtljažnika. Dizajneri su također dodali i kućišta retrovizora od imitacije aluminija i sportski ovjes kojime je visina vozila od tla smanjena za 25mm u odnosu na standardni A3 model.
S3 će pogoniti 2.0-litreni TFSI motor koji razvija 300 KS i 380 Nm okretnog momenta koji mu omogućava da ubrza od 0-100km/h za 4.9 sekundi sa S Tronic mjenjačem dok je u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem za isto ubrzanje potrebno nešto više, 5.3 sekunde. Neovisno o odabiru mjenjača, maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h.
Iako će se mnogi pitati ćemu još jedan novi model, razlozi su sasvim praktične, čitaj financijske prirode. Naime, Audi s novom A3 limuzinom ulazi u najjači tržišni segment u svijetu, u klasu kompaktnih limuzina. U Njemačkoj i mnogim europskim zemljama, nova A3 kompaktna limuzina u salonima će se naći krajem ljeta a cijena za osnovni model s 1.4-litrenim TFSI motorom iznositi će oko 25.000 eura.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.