Savršeno uravnotežene proporcije i odvažni detalji kod RS 5 kabrioleta na dinamičan način interpretiraju Audijev karakteristično lijep oblik. Okvir u mat aluminiju vizualno je popraćen istim materijalom na šesterokutnoj rešetci hladnjaka izvedenoj u jednom dijelu s prominentnim znakom četiri prstena na saćastoj rešetci kojima se s boka pridružuje oznaka RS 5 u antracit sivoj boji.
Pročitajte i ovo
Napokon otkriven novi Audi TT
AUDI
Već je 20 godina prošlo od prvog RS modela
Klinasto oblikovani prednji svjetlosni sklopovi s zavojitim rubovima na donjem unutarnjem dijelu sjaje xenon plus svjetlima i LED trakama koje vrše funkciju dnevnih svjetala. Upečatljivo stilizirana prednja maska uključuje velike usisnike zraka i donji spojler.
Bočnim plohama dominiraju fluidne linije iznad bočnih pragova i široki lukovi kotača a cjelokupnu formu dodatno naglašavaju oštre karakterne linije. Kućišta vanjskih retrovizora izvedena u materijalu boje aluminija popraćeni su elementima poput površine okvira vjetrobranskog stakla i ukrasnih detalja oko utora za prozore koji su pak izrađeni od anodiziranog aluminija.
Poput ravne, mekane kupole, svijetli mekani krov RS 5 kabrioleta proteže se preko prostranog interijera a poseban sloj pjene pruža izvrsnu izolaciju zvuka. Otvaranjem krovišta upravlja se preko gumba za što je potrebno 15 sekundi dok zatvaranje traje 17 sekundi, a isto je moguće pri brzini do 50 km/h.
Dok je krov spušten, prtljažni prostor nešto je više ograničen međutim od 380 litara obujma prtljažnika, krovište oduzima tek 60 litara dok se naslonjači stražnjih sjedala mogu spustiti za praktičniju i svestraniju upotrebu. Ciljana ojačanja otvorenoj karoserijskoj formi daju dodatnu čvrstoću a aluminijska prednja krila otklonila su višak mase.
Elegantne trake svjetlosti sjaje u LED stražnjim svjetlosnim sklopovima gdje više uopće nema konvencionalnih žarulja. Osim svjetala, stražnji branik dodatno je naglašen difuzorom sa saćastim umetcima gdje su se također smjestile i dvije velike, elipsaste ispušne cijevi. Na poklopcu prtljažnika smjestio se suptilan spojler u mat karbonu za veću potisnu silu, a po želji spojleri mogu doći u boji karoserije.
Audi RS 5 kabriolet mjeri 4.649 mm u dužinu, 1.860 mm u širinu i 1.380 mm u visinu s međuosovinskim razmakom od 2.751 mm. U ponudi je osam boja karoserije od kojih su četiri metalik boje i boje s bisernim efektom te tri boje s kristalnim efektom. Meki krov dostupan je u crnoj, sivoj, crvenoj ili smeđoj boji a Audi kupcima nudi i optički paket u mat aluminij boji i stilski paket za kućište motora s materijalima od CFRP-a. Otpor zraka je 0.34 a povoljnim aerodinamičkim karakteristikama dodatno doprinose paneli koji prekrivaju podvozje.
RS 5 kabriolet pokreće FSI V8 atmosferski motor s izravnim ubrizgavanjem. Iz zapremnine 4.163 cc motor dostavlja 450 KS pri 8.250 o/min, a u rasponu od 4.000 do 6.000 o/min dostupan je maksimalan okretni moment od 430 Nm. Ovaj 4.2-litreni FSI motor s crveno obojanim pokrovom glava cilindara proizvodi se u mađarskom proizvodnom pogonu te dostavlja točno 108.1 KS po litri zapremnine. Motor s dugim hodom klipova i aluminijskim kućištem radilice metaforički diše punim plućima dok krilca u ispušnim cijevima stvaraju vrlo lijepu zvučnu kulisu. Opcionalno je dostupan i Audijev sportski ispušni sustav s crnim ispušnim cijevima.
Audi RS 5 kabriolet lansira se od nule do 100 km/h za 4.9 sekundi te postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (elektronički ograničenu). Na zahtjev kupca blokada se može skinuti nakon čega RS 5 kabriolet dostiže maksimalnu brzinu od 280 km/h. Po papirima, u prosjeku ovaj atmosferski V8 motor troši 10.9 l/100km a mi bi rekli da je to podatak za RS5 koji stoji na mjestu u leru!
Snaga se prenosi preko 7-stupanjskog S-tronic mjenjača s dvije spojke koji karakterizira izuzetno visoka učinkovitost koja je u ovom konkretnom modelu, RS 5 kabrioletu, dodatno poboljšana visokim prijenosnim omjerom zadnje brzine. Promjena stupnjeva prijenosa odvija se izuzetno brzo i tečno da je jedva primjetna. 7-stupanjski S-tronic mjenjač nudi D i S programe te može raditi automatski ili vozač može upravljati promjenom brzina preko poluga na upravljaču. Tu je i Launch Control kao vrlo koristan alat za kretanje s mrtvog starta, naravno u kontroliranim uvjetima na trkaćoj stazi.
Audi RS 5 kabriolet dolazi opremljen stalnim quattro pogonom na sva četiri kotača koji mu daje veliku prednost u pogledu trakcije i stabilnosti. U normalnim radnim uvjetima, središnji diferencijal raspodjeljuje okretni moment između prednje i stražnje osovine u omjeru 40:60 u korist stražnje osovine, a ako je potrebno može se slati i 70 pa sve do maksimalnih 85 posto na prednju ili stražnju osovinu ovisno o specifičnim uvjetima u vožnji.
Novi Audi RS 5 kabriolet standardno se kreće na 19-inčnim naplatcima od kovanog aluminija dok je na popisu dodatne opreme moguće odabrati i 20-inčne naplatke.
Prvi primjerci Audi RS 5 kabrioleta biti će dostavljeni svojim vlasnicima u proljeće 2013. godine a na domaćem njemačkom tržištu početna cijena iznositi će 88.500 eura.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.