Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Živjela privatnost

Trgovački centri pratit će korisnike putem mobitela!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Poseban sustav pratit će kretanja posjetitelja trgovačkih centara putem signala mobilnih telefona

U zadnje se vrijeme puno piše o praćenju internetskih korisnika i povredi privatnosti od strane Facebooka, Googlea i drugih kompanija koji žele znati što više o nama kako bi nam prikazivali ciljane oglase koji bi nas mogli zanimati, a u SAD-u dva će trgovačka centra do kraja godine pratiti i sve posjetitelje putem signala njihovih mobilnih telefona.

Pročitajte i ovo Aplikacija za praćenje Država im prati mobitele Rusi bijesni, tvrde da su žrtve suludih i neopravdanih kazni: "To je alat za praćenje u rukama autoritarne vlade" Slika nije dostupna informaciju dobio od novinara? Ćorić objasnio svoju izjavu: "Ako se itko smatra oštećenim, naravno da ću se odazvati pozivu suda"

Na ovaj način u trgovačkim centrima žele saznati više o navikama kupaca – koje trgovine najčešće posjećuju, a koje izbjegavaju, koliko se zadržavaju u pojedinim trgovinama i slično. U upravama ova dva trgovačka centra kažu da će ispred njih staviti oznake koji će posjetitelje upozoravati da se njihovo kretanje prati i da neće skupljati nikakve privatne podatke posjetitelja – poput stvari koje su kupili i slično, a svi podaci koje skupe bit će anonimni.

Posjetitelje će pratiti sustav nazvan FootPath Technology koji putem antena smještenih u prostorijama trgovačkog centra svakom posjetitelju dodijeli jedinstveni identifikacijski broj (nešto slično IP adresama na računalima) te zatim bilježi njihovo kretanje unutar centra.

Taj posebni broj neće biti povezan s osobnim informacijama i telefonskim brojem tako da bi sve trebalo biti u potpunosti anonimno. Inače, ova se tehnologija za praćenje već koristi u trgovačkim centrima u Europi i Australiji, a u budućnosti bi se trebala proširiti i na druge trgovačke centre u SAD-u.

U Chicago Tribuneu koji je objavio ovu priču kažu da se ljudi ne trebaju brinuti zbog ove tehnologije jer ona zaista samo prati kretanje anonimnih posjetitelja unutar trgovačkih centara pa nema nikakve opasnosti za njihovu privatnost te smatraju da su po privatnost korisnika puno opasnije internetske stranice za kupovinu koje skupljaju puno više podataka o svojim korisnicima te ih čak vezuju uz ime i prezime kupaca.

No, u Forrester Researchu upozoravaju da uvijek postoji mogućnost hakiranja ovakvih sustava te bi podaci o kretanju posjetitelja mogli doći u krive ruke.

Oni posjetitelji koji ne žele da se prati njihovo kretanje unutar trgovačkih centara uvijek mogu isključiti mobilni telefon te ih tada FootPath Technology neće pratiti i bilježiti njihove lokacije po centru.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene