Zanimljiva teorija

ZNANSTVENICI OZBILJNO RAZMIŠLJAJU Je li svijet u kojem živimo lažan?

Je li svijet u kojem živimo stvaran? Možda je u stvari godina 2500., a mi smo samo dio kompjuterske simulacije, igre kojom se zabavlja civilizacija naprednija od naše?

Možda ideja da smo nečiji eksperiment, da je naš svijet mali laboratorij, zvuči ludo, no znanstvenici - fizičari i filozofi ozbiljno o njoj promišljaju. Nick Bostrom, direktor Instituta za budućnost čovječanstva oxfordskog sveučilišta, ističe kako bi scenarij filma Matrix mogao biti naša stvarnost, objavljeno je na Space.com a prenosi Daily Mail.

Bostrom opisuje lažni svemir kao 'razvijenu i bogatu softversku simulaciju ljudi i njihovih predaka koju su stvorili tehnološki puno naprednije civilizacije od naše'.

'To bi bilo slično kao u filmu ‘Matrix’ - jedan kompjuterski program simulirao bi sve, uključujući i ljudski mozak, svaki neuron i sinapsu u našim glavama.'

Profesor Ray Kurzweil kaže - možda je cijeli naš svemir eksperiment nekog učenika u nekom drugom svemiru. 'S obzirom kako nam svijet izgleda, učenik vjerojatno i nije odlikaš', ironičan je Kurzweil. Prema njegovoj teoriji, dokaz da našim svemirom upravlja računalo je činjenica da su zakoni fizike postavljeni kao skup računalnih procesa te da se informacije stalno mijenjaju, da se njima manipulira i zasnivaju se na nekoj računalnoj podlozi. To bi značilo, kaže, da je svemir - kompjuter.

Marvin Minsky, jedan od onih koji su osmislili umjetnu inteligenciju, smatra kako bi bilo vrlo teško ljudima otkriti da je njihov svijet u svari igra nekog drugog svijeta. To bi bilo moguće, ističe, samo ukoliko bi programeri napravili neke pogreške - kada bismo shvatili da neki zakoni fizike u stvari ne funkcioniraju ili neke druge nelogičnosti koje se ponavljaju.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Propast drevne civilizacije 'Velika plava rupa' mogla bi riješiti misterij nestanka Maya Slika nije dostupna Dosadile su vam kiše? Pogodit će nas mega-suše koje će trajati desetljećima!

ZNANSTVENIK UPOZORAVA 'Razmislite dvaput prije kontakta s izvanzemaljcima'

Prije nekoliko godina, Silas Beane sa sveučilišta u Bonnu, također je izložio teoriju prema kojoj postoje znakovi da živimo u nečijoj simulaciji, a kako bismo doznali kakva ona je, morali bismo napraviti svoj model svemira. Ako je to slučaj, kaže on, to znači da je svemir mnogo lakše razumjeti nego što su znanstvenici i sanjali, pa čak postoji način i da ga promijenimo.

Pomisao da realnost koju živimo nije i jedina realnost nekima možda djeluje zastrašujuće, ali ne i Minskom: 'Zar ne bi bilo lijepo da znamo da smo dio mnogo šire realnosti?'

Martin Rees iz Kraljevskog astronomskog društva u Velikoj Britaniji smatra da je ideja o tome da sami stvorimo simulaciju svemira odlična, ali da u velikoj mjeri ovisi o mogućnostima tehnologije kojom raspolažemo. Astronomi, naime, već rade simulacije malih dijelova svemira, a ideju da ćemo u jednom trenutku imati računala koja će moći simulirati ogroman dio svemira nije mu, kaže, ni nemoguća ni luda.