Signali iz svemira

ZNANSTVENIK UPOZORAVA 'Razmislite dvaput prije kontakta s izvanzemaljcima'

Vodeći australski znanstvenik, koji je odgovoran za traganje za znakovima izvanzemaljaskog života, upozorava čovječanstvo da razmisli dvaput, prije nego što odluči ostvariti kontakt s izvanzemaljcima.

Profesor Matthew Bailes sa Sveučilišta Swinburne u Melbourneu, u Australiji, predvodi australski tim znanstvenika u potrazi za signalima izvanzemaljskog života u svemiru te upozorava da rasa koja šalje toliko jake signale, koji mogu Zemlju dosegnuti preko desetaka tisuća svjetlosnih godina udaljenosti, može značiti i katastrofu za čovječanstvo. Razlog - jednostavno bi to značilo da su kudikamo naprednija civilizacija od nas.

Pročitajte i ovo Zemlja (Ilustracija: Guliver/Thinkstock) Svemir "favorizira sferu" Poznati astrofizičar ''ubio'' jednu od novih teorija koja se širi nevjerojatnom brzinom Slika nije dostupna Iz dalekih galaksija Najmoćnije kozmičke zrake mogle bi pružiti odgovore na vječna pitanja astrofizičara

'Povijest kontakata slabijih civilizacija s onim naprednijima, nije bila sretnog karaktera', ističe Bailes.

Bailes je nedavno postavljen na mjesto šefa potrage za izvanzemaljskim životom Breakthrough Prize Foundationa, vrijedne 100 milijuna dolara i koju financira ruski milijarder Juri Milner i podupire čuveni fizičar Stephen Hawking, prenosi Independent.

Nova fizika ili izvanzemaljci? Znanost ne može objasniti misteriozne signale iz svemira

Tim koji radi na tom projektu, koristit će Parkesov radio teleskop, jedan od najvećih na svijetu, kako bi snimali signale u svemiru. Njihov pristup snimanja signala opisuje se i kao unošenje 'pristupa Silicijske doline potrazi za inteligencijom u svemiru'.

Navedeni program pokrit će 10 puta više područja u svemiru od svih prethodnih misija s istim ciljem. Ono što im je još potrebno, jest intaliranje sofisticiranih računala u sustav navedenog teleskopa, koji bi pomogli u sortiranju i do milijarde svemirskih signala u sekundi, tražeći uzorke koji bi mogli predstavljati kandidate za signale postojanja neke izvanzemaljske civilizacije.

"Poteškoća je u tome što treba znati kakav signal zapravo treba tražiti. Ne postoji priručnik za pronalazak izvanzemaljaca. Morat ćemo zamisliti kakve bi tipove signala izvanzemaljska civilizacija mogla slati u svemir", rekao je Bailes.

Za slaganje navedenih sofisticiranih računala, bit će potrebna godina dana, a čitav projekt će imati životni vijek od pet godina. Bailes ističe kako će signal, ako ga se otkrije ili kad ga se otkrije, ako ćemo gledani krajnje optimistično na čitav projekt, biti posve slabašan, nakon prevaljenog tolikog puta iz svemirskih dubina do Zemlje.

Bailes se nada uzorku signala koji bi predstavljao primarne (proste) brojeve. Ima tu i još jedna stvar, upozorava Bailes, a ta je da bi do vremena kad čovječanstvo dokuči kako odgovoriti i dok taj odogovor stigne do izvazemaljaca, trenutne generacije mogle biti već odavno umrle i pokopane.

Sve što mi možemo jest poželjeti im sretan lov na poslovičnu iglu u plastu sijena.