Iz mlađih svemirskih dana

VIDEO Teleskop snimio sudar mega galaksija

Svemirski opservatorije Europske svemirske agencije (ESA), Herschel, uočio je masivno spajanje galaksija u trenutku dok je svemir bio star tek tri milijarde godina (svemir je sada star oko 14 milijardi godina).

Herchel, svemirski teleskop ESA-e uočio je spajanje dviju galaksija na udaljenosti 11 milijardi svjetlosnih godina od Zemlje, a naknadno proučavanje istog fenomena drugih teleskopa sa Zemlje i iz svemira, uključujući i NASA-inog veterana Hubblea, pokazalo je istu stvar, odnosno potvrdilo ono što je Herschel vidio.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Davno, davno Otkrili crnu rupu koja dovodi u pitanje sadašnje teorije njihova nastanka Slika nije dostupna 'Prvi smo koji su to napravili i takvi ćemo ostati zauvijek!' Europa je u srijedu ispisala povijest!

>> FOTO Posljednja svemirska fotografija umirućeg teleskopa!

Uočeno spajanje galaksija pomaže u rješavanju jednog misterija u astronomiji. naime, dok je svemir bio star tek 3 do 4 milijarde godina, po njemu su bile razasute brojne nakupine crvenkastih eliptičnih galaksija, koje su pak činile stare zvijezde. Znanstvenike je uvijek zanimalo jesu li te galaksije nastajale sporo i 'gutanjem' manjih galaksija, ili su se formirale 'naglo', odnosno sudaranjem dviju velikih galaksija, prenosi NASA.

'Gledamo u mlađe razdoblje života tih galaksija, adolescentsko povećanje aktivnosti koje ne traje dugo', pojasnio je Hai Fu sa Sveučilišta kalifornija i Irvineu. Studija oko fenomena objavljena je jučer u časopisu Nature.

'Spojene galaksije vrve novim zvijezdama u potpunosti prikrivenima prašinom. Bez Herschelovog detektora daleko infracrvenog spektra svjetlosti, ne bismo mogli vidjeti kroz prašinu i promatratzi akciju na djelu', istaknuo je koautor studije Asantha Cooray.

U priloženoj video prezentaciji možete pogledati kako sudar mega galaksija izgleda, odnosno što je Herschel snimio.