Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Intervju s Jonathanom Forsterom

Dolazi Spotify!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
U sklopu konferencije Marketing Kingdom 3 u Cineplexxu na zagrebačkom Kaptol Centru susreli smo se s Jonathanom Forsterom, jednim od čelnih ljudi iza najuspješnijeg glazbenog streaming servisa - Spotify.

Jonathan je Englez koji je zbog ljubavi otišao u Švedsku, a onda tamo upoznao Thomasa Eka koji mu je ispričao priču o brzom, pristupačnom i jednostavnom servisu koji će omogućiti pristupačnost glazbi. Danas je to multimilijunska kompanija u koju ulažu najveći svjetski investitori, uključujući i pokretača Napstera i jednog od suvlasnika Facebooka - Seana Parkera.

Pročitajte i ovo Vladimir Putin i Tucker Carlson - 1 razgovor s Tuckerom Carlsonom VIDEO Putin otkrio u kojem će slučaju napasti Poljsku, progovorio i o globalnom ratu: "Još nismo postigli ciljeve" Vladimir Putin Drugačiji od drugih Kremlj otkrio zašto je Putin pristao na intervju s kontroverznim američkim novinarom

Kako se već dugo vremena šuška o dolasku, pitao sam:

Kad nam dolazi Spotify?

Uskoro. Nemam još datum, ali dolazimo.

Je li to zato što smo od lani dio EU pa je lakše?

Ne, ne zanimaju nas granice. Želimo da glazba bude dostupna svima. To uključuje cijelu regiju neovisno da li su u EU. Ni Malezija nije u EU, a tamo smo.

Kakve će biti cijene?

U EU su uglavnom modeli za 10€ mjesečno, ali ćemo se prilagoditi tržištu, jeziku, svemu što zaključimo da treba prilagodbu.

Ne bojite se piratstva kod nas?

Ne. Dapače, to nam je najzabavniji dio. Kod nas u Švedskoj postoji i piratska stranka koja je bitan faktor u parlamentu. Piratstvo je super. To nama i pomaže. To su educirani korisnici. No, pirati danas skidaju filmove, ne glazbu. Tamo gdje je Spotify, pirati više ne trebaju skidati naporne torrente i uzgajati zalihe mp3-ca. Mi smo uvijek dostupni, sigurniji, kvalitetniji, a cijena je svima pristupačna. Koliko košta ova šalica kave? 1-2€? Eto, toliko tjedno platiš da slušaš remek-djela The Rolling Stonesa ili Al Greena. Zar se ne isplati? Uz to, imamo i besplatan model. Uvijek imamo i besplatan model.

Kako stojite doma u Švedskoj?

Spotify čini 70% glazbene industrije.

Kako je s katalozima? Vremenom se pune, ali od velikih imena još uvijek nedostaju AC/DC i The Beatles?

Da, još uvijek ih nema, ali do nedavno nismo imali ni Metallicu, ni drugih velikih imena. To se sve postepeno rješava. Taj dio je edukacija prema glazbenicima gdje pokazujemo kako nismo neki pirati s Interneta, nego da smo tu da pomognemo da njihova glazba dopre do što više ljudi.

Kakva je sada situacija s Metallicom? S obzirom na velike svađe između Seana Parkera i Metallice još za vrijeme Napstera?

Da, to je jako ružna priča gdje ne znaš tko je dobar, a tko zao. Ali uspjeli smo im objasniti da je Spotify dobar za njih i sada imamo lijepu fotografiju Seana i Larsa Ulricha iz Metallice. Takvih stvari je bilo puno u početku jer ljudi jednostavno ne razumiju nove stvari. Tako u početku nismo imali ni našu zemljakinju Robyn koja je sada jako bliska s nama.

Poznata imena svjetske marketinške scene stigla su u Zagreb

Kako je to sve uopće krenulo?

Thomas Ek, naš pokretač, je jako tvrdoglava i uporna osoba. Zato i jesmo tu gdje jesmo. U početku nas nije nitko podržavao, ni odobravao, a postepeno smo probijali granice i dobivali sve više podrške i vjetra u leđa. Najveći problem u startu je bilo piratstvo. Kad shvatimo kako da pobijedimo piratstvo, na konju smo, mislili smo. A na kraju smo shvatili da je piratstvo, zapravo, pomoglo svemu, a nas ne bi ni bilo da ono nije bilo toliko rašireno.

Kakva je situacija u tvojoj Engleskoj, bilo je i skandala s Thomom Yorkeom iz Radioheada?

Da, to je jedna teška priča gdje dio starijih glazbenika drži da trebaju dobivati više novaca, Thom je tu bio jako glasan. I dalje to traje, a naši iznosi prema njima rastu, a plan je i da mi rastemo, čime više dajemo njima. Dok mlađe velike zvijezde, poput Avicii-ja, isto Šveđanin, jako dobro razumiju digitalnu tehnologiju i sami se izvanredno koriste njome i s njima je jako jednostavno. Isto tako, u Americi nas uvelike podržavaju oni koji dobro poznaju tehnologiju kao što su Kanye West i Moby. Coldplay, recimo, u startu nije htio surađivati, a sada su premijerni singl zadnjeg albuma pustili preko nas.

Kako vas dira konkurencija? U Hrvatskoj je već prisutan Deezer.

Konkurentni su. Dobri su. Mi imamo nešto drukčije modele, besplatan dio je najvažnija prednost. Deezeru želimo puno uspjeha.

Najveća zvijezda u vašem timu je Sean Parker, pokretač Napstera, jedan od faca u Facebooku koji sada sjedi u odboru za Spotify, a velik je zaljubljenik u glazbu. Mlad je, a već je na Forbesovoj listi 600. najbogatiji čovjek na svijetu. Kako je s njim?

Sean je izvanredan. Jake ideje ima, jaku realizaciju. Iznimna je osoba i volim raditi s njim. Znaš li za njegovu playlistu? Hipster International? Tu listu prati milijun ljudi. Fascinantno! Danas diskografi žele plasirati svoje nove bendove na tu listu, ali se Sean ne da. Velika mi je čast imati njega u timu, a i općenito smo jako uzbuđeni sa svime što radimo jer osjećamo kako mijenjamo svijet. Ima još takvih u timu, nevjerojatno je s kim sve mogu surađivati.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene