top box 1 test
305230
305230
305230
305230
305230

Intervju s direktorom najvećeg startup festivala: Želim da se 'globalizira Silicijska dolina'

  • , 30.09.2013., 20:16
  • Autor:
  • 0 komentara

Dvjestotinjak mladih poduzetnika s inovativnim tehnološkim projektima prošloga su tjedna imali priliku učiti od jednog od najpoznatijih svjetskih stručnjaka na tom području. Evo o kome se radi!

 
 
 
 
Tyler Crowley (Foto: PR)
Tyler Crowley (Foto: PR)

Tyler Crowley je vodeći stučnjak u prezentaciji startup projekata, koji je između ostaloga i direktor najvećeg festivala startupa u SAD-u, poznate “Launch” konferencije, savjetnik lokalnih samouprava velegradova kao što su London, Stockholm i Santiago te jedan od vodećih ljudi iza TV emisije popularne u SAD-u: “This Week in Startups”.

Crowley je u prostorije coworking zajednice “HUB Zagreb” stigao u organizaciji zagrebačke inačice Founder Institutea iz Silicijske doline, koji je njegovim besplatnim predavanjem najavio novi semestar trening programa za startup poduzetnike.

Posjetitelji su imali prilike naučiti načine efikasnog prezentiranja svoga projekta koji će time lakše privući potencijalne investitore ili kupce, a nekoliko je tehnoloških kreativaca imalo priliku i dobiti direktne savjete o svome projektu. Na primjeru startupa Hranko mladog informatičara Ozrena Lapčevića pokazao je kako se uz desetak osnovnih pravila prezentacija, ‘pitch’ startupa može učiniti zanimljivim, a ujedno kratkim i efikasnim.

Na koji si se način isprofilirao kao stručnjak za “pitch” tj. prezentacije startup tvrtki?

Tijekom produkcije LAUNCH festivala trenirao sam svaku tvrtku sudionicu kako napraviti što kvalitetniju prezentaciju svoga proizvoda. Mnogi sudionici festivala hvalili su moje treninge i širili vijest kako su im savjeti pomogli. Tako je informacija o mom radu došla i do raznih inkubatora diljem svijeta, kao što je i ovaj u Zagrebu. U njima sada mentoriram startupe na temu prezentacija pa tako djelujem i kao mentor Founder Institutea.

Koliko dugo pomažeš startupima u njihovim prezentacijama?

Počeo sam 2007. godine, što je ujedno i prva godina LAUNCH festivala. U to vrijeme smo bili partneri sa TechCrunchom pa se i festival zvao TechCrunch40.

Imaš li zanimljivu priču sa nekog Founder Institute događaja kojom nam kao primjerom možeš ilustrirati rezultate svog pristupa?

Najdraže priče su mi kada me founder kojeg sam trenirao nazove nakon šest mjeseci i kaže kako sam mu pomogao doći do investicije ili pobijediti na startup natjecanju. To se događa jako često. Teško mi je izabrati samo jednu priču.

Prošle godine si odabrao dva zagrebačka startupa, Festomat i Visiobike te im pružio priliku da prezentiraju svoje startupe na LAUNCH festivalu. Kako se to dogodilo i što je to značilo za foundere tih startupa?

Mentorirao sam 12 startupa prilikom jedne radionice Founder Instituta u Zagrebu. Jako su mi se svidjeli i znao sam da se približava LAUNCH festival. Želio sam publici, investitorima i tech novinarima u San Franciscu pokazati kako i izvan Silicijske doline postoje iznimno cool projekti. Pa tako i u Hrvatskoj. Startup projekt ekipe Festomata je novi način provjere ulaznica ili karata, a upravo su na LAUNCH festivalu dobili prilku testirati ga i svoj uspjeh u punoj spremi prezentirati svim gostima i potencijalnim investitorima.

>> Prilika za mlade poduzetnike: Direktor najvećeg startup festivala u SAD-u stiže u Zagreb

Tyler Crowley (Foto: PR)

Tyler Crowley (Foto: PR)

Koliko često je slučaj da pružiš takvu priliku startupima koje mentoriraš?

Pa zapravo se događa jako često. Kao mentor Founder Institutea pronalazim veliki broj kvalitetnih tvrtki. Cilj Founder Institutea je da se "globalizira Silicijska dolina". Zanimljivo je da je Hrvatska jedna od nekoliko država gdje se program održava u dva grada - Zagrebu i Rijeci. Posebnost Founder Institute programa leži u činjenici da je potrebno položiti prediktivne testove koji pokazuju, sa psihološkog aspekta, ima li prijavljeni kandidat ono što je potrebno za uspjeti u tom svijetu. Test se pokazao iznimno uspješnim, a program zbog toga ima visoku uspješnost jer 91 % tvrtki koje su završile program još uvijek su aktivne. Zanimljivo, na svakom događanju Founder Institutea moguće ostvariti pravo na besplatno testiranje (regularna cijena je 50$), ali i određene novčane pogodnosti za upis na cjelokupan program. Već sljedeći tjedan, na Ideation Bootcampu u Varaždinu 1. listopada, Infoessionu u Off-spaceu u Zagrebu trećeg, i Coffee & Office Hours druženju s direktorima u Novinarskom Domu 5. listopada, svi zainteresirani mogu iz prve saznati kako će im program Founders Institutea pomoći pri pokretanju tvrtke.

Koji bi bio tvoj savjet startupima i koju razliku u uspjehu može učiniti program kao što ga pruža Founder Institute?

Founder Institute je trening program za startup poduzetnike i globalna poduzetnička mreža koja pomaže poduzetnicima stvoriti smislene i trajne tehnološke tvrtke širom svijeta. Pomogao je lansirati oko 900 novoosnovanih poduzeća u 42 grada na pet kontinenata, stoga je moj savjet jednostavan. Pokušajte stvoriti osobne veze sa svojim mentorima na Founder Instituteu. Oni mogu biti vaši prvi investitori i otvoriti vam mnoga vrata. Također, tretirajte program kao pravi posao i pokušajte napraviti što više izvan samih zadaća unutar programa. Upoznajte se sa tech blogovima, ali i sa blogovima investitora kao što su Fred Wilson i Mark Suster. Obavezno testirajte svoje ideje na hladan matematički način. Nemojte se odmah zaljubiti u ideju i uvjeriti se kako je odlična dok to ne možete i potkrijepiti podacima. 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

  • Ispiši
  • Ocijeni:
  • ( glas)


Dnevnik.hr na Facebooku

 
 


DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se